Informace o projektu
Mezinárodní marketing a propagace MU v zahraničí
- Kód projektu
- ROZV/11/2015
- Období řešení
- 1/2015 - 12/2015
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- Rozvojové programy
- Fakulta / Pracoviště MU
- Centrum zahraniční spolupráce
Masarykova univerzita se během posledních dvaceti let plně zapojila do mezinárodní spolupráce v evropském i globálním měřítku a i v nadcházejícím období jsou aktivity spadající do oblasti internacionalizace nadále prioritní oblastí. Univerzita se stala vyhledávanou destinací pro studenty ze Slovenska či některých jiných zemí střední a východní Evropy, nicméně cílem univerzity je posilovat svou mezinárodní konkurenceschopnost a atraktivitu i za hranice těchto států, především na některých globálně populárních teritoriích (např. Vietnam, Malajsie, Brazílie, Ukrajina, Rusko resp. tzv.“emerging countries“), s cílem v době nadcházejícího demografického poklesu udržet stávající počty studentů i vysokou selektivitu při přijímání a současně zvýšit internacionalizaci vnitřního prostředí univerzity.
Aktuálně tedy výrazně sílí potřeba systematické a cílené prezentace MU s orientací na „nové“ regiony s výrazným potenciálem pro získávání nových studentů, a to jak formou přímé (např. formou účasti na vzdělávacích veletrzích, apod.), tak nepřímé (spolupráce s agenty, partnery, inzerce atd.) prezentace.
Projekt se zaměřuje na marketingové a propagační aktivity vedoucí ke zvýšení prestiže a atraktivity MU v zahraničí, a to zejména s cílem získávání kvalitních zahraničních studentů, jak do českých programů, tak zejména do placených programů MU v cizích jazycích, a to na všech třech úrovních: bakalářské, magisterské i doktorské.