Informace o projektu
Progrese a regrese ve vizuálních a performativních aspektech výtvarné edukace
- Kód projektu
- MUNI/A/1190/2014
- Období řešení
- 1/2015 - 12/2015
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
- Mgr. Veronika Drobná
- Mgr. Barbora Eisenhammerová
- prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
- Mgr. Petr Kamenický, Ph.D.
- Mgr. Bc. Alice Křížová Stuchlíková, Ph.D.
- Mgr. Petr Kunčík, DiS.
- Mgr. Jiří Langer
- Mgr. Susan Maly
- Mgr. MgA. Michal Maruška
- Mgr. Hana Marvanová, Ph.D.
- Mgr. Michaela Matějková, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
- Mgr. Irena Rodriguez Točíková, Ph.D.
- doc. Mgr. Blahoslav Rozbořil, Ph.D.
- Mgr. Michaela Slivková
- Mgr. et Mgr. Jan Svoboda
- Mgr. Júlia Zorkovská
Kvalitativní výzkum projektu bude zaměřen na analýzu možných východisek zkoumání perspektiv výtvarné edukace. Metodika výzkumu navazuje na předchozí již realizované projekty zaměřené na historii výtvarné edukace, nyní bude zkoumána současnost a cílem projektu bude stanovit perspektivy vize do budoucnosti.Ve výzkumu bude použito kvalitativních metod – kazuistické studie, komentovaná transkripce rozhovorů s pedagogy a umělci, hermeneutická reflexe vybraných fenoménů, implementace dílčích výsledků výzkumu v praxi.
Publikace
Počet publikací: 32
2019
-
Možnosti začlenění expresivní terapie do pedagogické práce se středoškolskou mládeží
Rok: 2019, druh: Uspořádání konference
2016
-
Expresivní terapie se zaměřením na výtvarný a intermediální projev
Rok: 2016, vydání: Vyd. první, počet stran: 158 s.
-
Vize v umění a ve výchově uměním
Rok: 2016, vydání: 1. vyd., počet stran: 198 s.
-
Vize v umění a ve výchově uměním
Rok: 2016, vydání: Vyd. 1., počet stran: 198 s.
2015
-
3x2 je více
Rok: 2015, druh: Uspořádání výstavy
-
Aktionsart und Kunstpädagogik
Rok: 2015, druh: Vyžádané přednášky
-
Artefiletika jako prostředek k rozvoji duševního zdraví u dětí v rezidenčních zařízeních
Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí Sapere Aude 2015, rok: 2015
-
Cena Jindřicha Chalupeckého/Finále 2015
Ateliér : čtrnáctideník současného výtvarného umění, rok: 2015, ročník: 28, vydání: 25-26
-
Cesta k sebepoznání: Alternativní výtvarné prostředky jako resocializační metoda u dětí s problémovým či poruchovým chováním
Sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2015. Přínosy, výzvy, očekávání, rok: 2015
-
Communication through the Drawing of Juvenile Delinquents and their Artistic Handwriting
Rok: 2015, druh: Další prezentace na konferencích