Informace o projektu
II. fáze analýzy výukových strategií v environmentální výchově na 1. stupni ZŠ (porovnání výuky na základních školách a v Domě ekologické výchovy Lipka)
- Kód projektu
- MUNI/41/V 25/2007
- Období řešení
- 1/2007 - 12/2007
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Programy podporované ze specifického výzkumu (NESPADAJÍ SEM PROJEKTY PŘIHLAŠOVANÉ DO SOUTĚŽE VYHLÁŠENÉ NA PODZIM 2009)
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- Mgr. Klára Hájková
- doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
- prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc.
- Klíčová slova
- environmentální výchova, výukové strategie, ekologie, vyučovací jednotka, řízený rozhovor, pozorování, kompetence, efektivita, životní prostředí
Projekt navazuje na interní grantový projekt 38/06 s názvem "Výukové strategie v environmentální výchově na 1. stupni ZŠ (porovnání výuky na základních školách a v Domě ekologické výchovy Lipka")- jednalo se o předvýzkum. Cílem nového projektu je prohloubit poznání v oblasti identifikací výukových strategií environmentální výchovy na 1. stupni vybraných základních škol a v Domě ekologické výchovy Lipka. V rámci jeho realizace bude u souboru základních škol prováděn výzkum výukových strategií. Metodologicky se jedná o pozorování konkrétních výukových jednotek. Výsledky pozorování budou východiskem pro následné testování vědomostí a praktických dovedností žáků mladšího školního věku z oblasti péče o životní prostředí a budou použity jako součást praktické části disertační práce zaměřené na hodnocení efektivity výukových strategií environmentální výchovy na základních školách a Domu ekologické výchovy Lipka.