Informace o projektu
Adaptace a publikace diagnostických nástrojů pro identifikaci nadaných dětí se zaměřením na rodiče a pedagogy
- Kód projektu
- MUNI/A/1462/2014
- Období řešení
- 1/2015 - 12/2015
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
- Fakulta sociálních studií
Ačkoliv je přesné vyhledávání mimořádně nadaných žáků zásadní součástí procesu péče o ně, je v České republice stále citelný nedostatek psychometricky ověřených diagnostických nástrojů zaměřených na tuto oblast a s nimi souvisejících výzkumných studií. Tento projekt proto navazuje na aktivity z předchozích let a předpokládá realizaci a následnou publikaci nejen dalších výzkumných závěrů z této oblasti, ale také vydání konkrétních diagnostických nástrojů, které bude možné využít v praxi. Jedná se o publikaci výsledků výzkumu Posuzovací škály pro rodiče a škály pro pedagogy s názvem GRS-S a vydání diagnostického nástroje s pracovním názvem Test matematického nadání. Členové projektového týmu se kromě toho zaměří také na novou oblast výzkumu, která souvisí s tématem nadáním – bude provedeno pilotní ověření nástroje EPoC pro diagnostiku tvořivosti.
Publikace
Počet publikací: 2
2016
-
Preschooler´s Ability Rating Scale (PARS): Searching for the most appropriate form of parent rating scale for assessing giftedness
Rok: 2016, druh: Další prezentace na konferencích
-
TIM - Test pro Identifikaci nadaných žáků v Matematice (vývoj, podoba a využití ve školách)
Tvořivost jako součást nadání, rok: 2016