Informace o projektu
Nákupní centra a nákupní zvyklosti teenagerů: modelový příklad města Brna

Kód projektu
MUNI/A/0943/2015
Období řešení
1/2016 - 12/2016
Investor / Programový rámec / typ projektu
Masarykova univerzita
Fakulta / Pracoviště MU
Ekonomicko-správní fakulta

Fenomén nákupních center je patrně nejvýraznějším projevem současného maloobchodu v České republice, jehož globalizační trendy patří k nejviditelnějším rysům socioekonomické transformace po roce 1989. Jedná se jednak o často nepřehlédnutelný fyzický vzhled, ale zejména o společenský a kulturním fenomén nákupních center, která za posledních zhruba 15 let změnila dlouhodobě zaběhlé vzorce (nejen) nákupního chování a nákupních zvyklostí většiny populačních skupin, resp. celé generace. Výzkum bude zaměřen na nákupní chování mladých lidí ("náctiletých"), kterým je často odepřen přístup do mnoha městských prostorů či možnost vykonávat řadu aktivit spojených s limitujícím věkem a pracovní neaktivitou. V neposlední řadě nejsou tak mobilní a nezávislí, aby mohli o svém volném čase rozhodovat zcela samostatně. Na druhé straně v dnešní konzumní společnosti mohou představovat velice významnou kupní sílu. Modelovým územím bude město Brno a dvě vlajkové lodi na trhu nákupních center - Vaňkovka a Olympia, které disponují dostatečnými atraktivitami pro nakupování, resp. trávení volného času mládeže, jež se v některých případech stává na návštěvě nákupního centra "závislá“ (tzv. mall junkies).

Publikace

Počet publikací: 14


Předchozí 1 2 Další

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info