Informace o projektu
Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich “cvičných učitelů”) na druhém stupni základní školy
- Kód projektu
- GA16-02177S
- Období řešení
- 1/2016 - 12/2018
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Grantová agentura ČR
- Standardní projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
- Klíčová slova
- řízení třídy;strategie řízení;evidence-based;smíšený výzkum;studenti učitelství;zkušení učitelé(cviční učitelé);druhý stupeň základní školy;
Projekt se zabývá strategiemi řízení třídy u studentů učitelství na dlouhodobé praxi a zkušených učitelů (jejich “cvičných učitelů”) na druhém stupni základní školy. Cílem projektu je přispět k rozvinutí konceptu strategií řízení třídy na teoretické a empirické úrovni a podpořit jeho možné praktické aplikace. Projekt má tyto dílčí cíle: 1) Přispět k rozvinutí konceptu strategií řízení třídy v českém pedagogickém diskursu a jeho založení na důkazech z výzkumu. 2) Identifikovat, jak se strategie řízení třídy a jejich konceptualizace liší u studentů učitelství (začínajících) a zkušených učitelů (jejich “cvičných učitelů”) . 3) Přispět k rozvoji teorie a aplikací smíšeného výzkumu. 4) Přispět k aplikaci poznatků o strategiích řízení třídy v kontextu fází profesního vývoje učitele do kurikula a vzdělávání studentů učitelství, učitelů a mentorů. 5) Přispět poznatky z výzkumu k probíhající diskusi ve vzdělávací politice nad Standardem kvality profese učitele. 6) Vydat monografii komplexně pojímající řízení třídy v kontextu českého prostředí.
Publikace
Počet publikací: 44
2022
-
Management třídy u studentů učitelství a jejich provázejících učitelů: smíšený výzkum
Inspirace pro výzkum: Nahlédnutí do metodologie pedagogiky, vydání: Vyd. 1, rok: 2022, počet stran: 15 s.
2020
-
Role Comparison of a Student Teacher and Cooperating Teacher in Classroom Management: On the Scene and Behind the Scenes
Sodobna pedagogika/Journal of Contemporary Educational Studies, rok: 2020, ročník: 71, vydání: 1
-
Řízení třídy: studenti učitelství a jejich provázející učitelé
Rok: 2020, vydání: Vyd. 1, počet stran: 278 s.
-
Řízení třídy: studenti učitelství a jejich provázející učitelé
Rok: 2020, vydání: Vyd. 1., počet stran: 278 s.
-
Smíšený design výzkumu řízení třídy
Rok: 2020, druh: Vyžádané přednášky
2019
-
Adaptace škály managementu chování a výuky na české podmínky
Studia paedagogica, rok: 2019, ročník: 24, vydání: 1, DOI
-
Questionnaire adaptation
Rok: 2019, druh: Vyžádané přednášky
-
Socialization of a student teacher on teaching practice into the discursive community of the classroom: Between a teacher-centered and a learner-centered approach
Learning, Culture and Social Interaction, rok: 2019, ročník: 22, vydání: 3, DOI
-
Zkrácená škála kognitivního uzavření: struktura české verze u vzorku studentů učitelství a učitelů
Orbis Scholae, rok: 2019, ročník: 13, vydání: 2, DOI
2018
-
Aktuální pohled na problematiku řízení třídy
Rok: 2018, druh: Další prezentace na konferencích