Informace o projektu
Environmentální kompetence dětí
- Kód projektu
- TB050MZP001
- Období řešení
- 2/2016 - 12/2016
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Technologická agentura ČR
- BETA
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Fakulta sociálních studií
- doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D.
- Mgr. Petra Šimonová
- Spolupracující organizace
-
BEZK, z.s.
TB050MZP001 - Projekt předpokládá několik různých průběžně zpracovávaných výzkumných šetření, na jejichž základě budou následně zpracovány jeho hlavní výstupy.
1. Cílem plošného průzkumu je odpovědět na otázku, jakým způsobem je na druhém stupni českých základních škol realizováno průřezové téma environmentální výchova. Pro její zodpovězení bude v rámci jednotlivých krajů proveden náhodný výběr škol tak, aby byl pro daný kraj reprezentativní. Školy pak budou požádány o vyplnění online dotazníku. V rámci průzkumu bude ověřovat základní podmínky pro realizaci environmentální výchovy a rozšíření vybraných postupů doporučených pro úspěšnou realizaci tohoto průřezového tématu.
2. Cílem ohniskových skupin je identifikovat hlavní bariéry úspěšné implementace environmentální výchovy na školách a současně benefity,
které úspěšné postupy přináší. Respondenty budou absolventi specializačních studií pro koordinátory EVVO.
3. Cílem případových studií je porozumět kontextu i konkrétním strategiím použitých při realizaci účinné environmentální výchovy na školách (budou vypracovány případové studie). V rámci studií budou sbírána data od učitelů, žáků, školní dokumentace, atd. Vzorek škol bude vybrán na základě doporučení středisek ekologické výchovy ze škol aktivních v oblasti environmentální výchovy
Cílem projektu je:
realizaci a evaluaci průřezového tématu „environmentální výchova“, který je součástí Rámcového vzdělávacího programu, na 2. stupni základních škol, analyzovat, vytvořit typologii této stávající realizace, včetně základního hodnocení jednotlivých typů, a zpracovat certifikovanou metodiku k určování typu realizace a evaluace průřezového tématu environmentální výchova“ podle charakteristických prvků školních vzdělávacích programů a výzkumnou zprávu charakteru monografie s uvedením příkladů dobré praxe.