![Studijní programy](https://cdn.muni.cz/media/3757910/studijni-programy-student-jde-chodbou-masarykova-univerzita.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133754493890000000&heightratio=0.5&width=278)
Informace o projektu
Posilování transverzálních kompetencí akademických pracovníků Fakulty informatiky MU
- Kód projektu
- FRVS1493/200
- Období řešení
- 1/2008 - 12/2008
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- Fond rozvoje vysokých škol
- B - Vzdělávání učitelů
- Fakulta / Pracoviště MU
- Fakulta informatiky
Masarykova univerzita stejně jako Ministerstvo školství akcentuje v Dlouhodobém záměru rozvoje kromě jiných ukazatelů také profesní růst akademických pracovníků, jehož integrální součástí je rozvoj kompetencí k pedagogickému působení.
Cílem projektu je kvalifikovaně posílit přípravu akademických pracovníků fakulty v oblasti tzv. transverzálních kompetencí (označovaných také jako "generic skills and attitudes" a zahrnujících mj. efektivní komunikaci, schopnost týmové práce, schopnost získávat, hodnotit a zpracovávat informace, tvořivost, představivost a postoje - mj. integritu, etické zásady, toleranci) tak, aby docenili jejich význam, dokázali je aplikovat ve vzdělávání a v rámci svého pracovního postavení dokázali v tomto smyslu působit na okolí - kolegy, doktorandy a pregraduální studenty.
Příprava bude vedena formou seminářů, přičemž bude aplikován přístup zaměřený na člověka (Person-Centered Approach), zavedený C. R. Rogersem a dále rozpracovaný pro potřeby vzdělávání.
Prezenční části seminářů budou efektivně, na základě ověřených vzorů, doplněny online podporou (Person-Centered eLearning).
Výsledky
Posílit povědomí akademických pracovníků fakulty o nezbytnosti transverzálních kompetencí pro budoucí absolventy Fakulty informatiky. Vzdělat je tak, aby tyto transverzální kompetence jednak sami v akademickém působení aplikovali a rovněž byli schopni je studentům i dalším kolegům kvalifikovaně předávat.