Informace o projektu
Možnosti zefektivnění výchovně vzdělávacího procesu ve vztahu k romskému žáku – 1. etapa
- Kód projektu
- MUNI/41/043/2008
- Období řešení
- 1/2008 - 12/2008
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Programy podporované ze specifického výzkumu (NESPADAJÍ SEM PROJEKTY PŘIHLAŠOVANÉ DO SOUTĚŽE VYHLÁŠENÉ NA PODZIM 2009)
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
- Klíčová slova
- možnosti, efektivita, romský žák, učitel, škola, komunikace, výchovně vzdělávací proces
V běžné pedagogické praxi učitelů romských žáků se setkáváme s různými názory a tvrzeními, že postrádají komplexní strategii (postup), jak tyto žáky vést, motivovat, jakým způsobem s nimi a jejich rodiči komunikovat. Velké mezery jsou ve znalosti etnika. Přitom se sami domníváme, že poznání etnika výrazně ovlivňuje volbu výchovně vzdělávacích postupů (metod, forem aj.), přístup k vzájemné interakci učitele s romským žákem. Projektem se chceme proto zaměřit na tuto problematiku a pokusit se vytvořit dílčí část výchovně vzdělávací strategie pro práci učitele s romským žákem. Projekt předpokládá návaznost na 2.etapu.
Publikace
Počet publikací: 3
2009
-
"Vybrané faktory ovlivňující komunikaci mezi učitelem a romským žákem" v rámci 3. konference výzkumného záměru PdF MU - Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, hlavní řešitelka: prof. Marie Vítková
Rok: 2009, druh: Další prezentace na konferencích
2008
-
Možnosti zefektivnění výchově vzdělávacího procesu ve vztahu k romskému žáku - 1. etapa
Rok: 2008, druh: Vzdělávací a rozvojové projekty
-
Výchovně vzdělávací proces v primární škole v kontextu romského žáka
Rok: 2008, druh: Další prezentace na konferencích