Informace o projektu
Profesní vidění učitelů anglického jazyka v/po akci v komunikačních aktivitách perspektivou eye trackingu
- Kód projektu
- GA17-15467S
- Období řešení
- 1/2017 - 12/2019
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Grantová agentura ČR
- Standardní projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
- Další fakulta/pracoviště MU
- Filozofická fakulta
Projekt si klade za cíl rozšířit naše poznání profesního vidění učitelů. Profesní vidění odkazuje ke znalostně založeným procesům všímání si a promýšlení výukových situací, které pomáhají vést učitelovo jednání. Projekt se soustřeďuje na studenty učitelství a zkušené učitele angličtiny jako cizího jazyka a jejich profesní vidění v/po akci ve výukových situacích zaměřených na komunikaci. Cílem je prozkoumat: profesní vidění (PV) studentů/učitelů anglického jazyka v akci při komunikačních aktivitách; rozdíly v PV studentů/učitelů v akci a po akci; rozdíly v PV v/po akci mezi studenty učitelství a zkušenými učiteli. Projekt se bude zaměřovat především na vizuální pozornost jakožto aspekt profesního vidění. Metoda eye trackingu bude doplněna o další způsoby sběru dat (videozáznamy, rozhovory, stimulované vybavování). Data budou analyzována jak kvalitativními, tak kvantitativními způsoby. Výstupem projektu bude série článků v národních a mezinárodních časopisech. Získané poznatky přispějí jak k rozvoji našeho poznání myšlení a jednání učitelů, tak učitelského vzdělávání.
Publikace
Počet publikací: 20
2023
-
Simultaneity and classroom videos: What do pre-service and in-service teachers pay attention to when observing a two-angle classroom video?
Rok: 2023, druh: Další prezentace na konferencích
2021
-
On the Language of Student Teachers’ Professional Vision: How Do Pre-Service EFL Teachers Comment on Classroom Videos of Pupil Engagement?
Orbis Scholae, rok: 2021, ročník: 15, vydání: 3, DOI
-
Teachers' Professional Vision: Teachers' Gaze During the Act of Teaching and After the Event
Frontiers in Education, rok: 2021, ročník: 6, vydání: SEP 3 2021, DOI
2020
-
Teachers' gaze over space and time in a real-world classroom
Journal of Eye Movement Research, rok: 2020, ročník: 13, vydání: 4, DOI
2019
-
Professional vision in and on action: Two sides of the same coin?
Rok: 2019, druh: Další prezentace na konferencích
-
Using eye-tracking to investigate differences in teachers’ professional vision IN action and ON action
Rok: 2019, druh: Další prezentace na konferencích
-
Videoclubs as a Form of Professional Development: The Research-based Benefits and the Experience-based Pitfalls
Supporting Teachers: Improving Instruction, vydání: 1. vydání, rok: 2019, počet stran: 18 s.
2018
-
English teachers’ professional vision in/on action in communicative activities from the perspective of eye-tracking
Rok: 2018, druh: Vyžádané přednášky
-
ETG or eye-tracking glasses and their use in educational research
Rok: 2018, druh: Vyžádané přednášky
-
Eye-tracking v prostredí školskej triedy
Pedagogika, rok: 2018, ročník: 68, vydání: 1, DOI