Informace o projektu
Výzkum ve speciální pedagogice v přehledových a případových studiích
(VSPPS)
- Kód projektu
- MUNI/B/1418/2016
- Období řešení
- 1/2017 - 12/2017
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie B - Specifický výzkum - Studentské vědecké konference
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
- Mgr. Bc. Kristýna Bělohlávková
- PhDr. Mgr. et Mgr. Dana Dlouhá, Ph.D.
- PhDr. Mgr. et Mgr. Eva Dostalová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Kateřina Furiková, Ph.D.
- PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Marie Hošťálková
- Mgr. Lenka Hrnčířová, Ph.D.
- Mgr. Barbora Ilgnerová
- doc. Mgr. Lucie Jarkovská, Ph.D.
- PaedDr. Mgr. Bc. Viktor Križo, Ph.D.
- Mgr. Zuzana Maštenová
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.
- Mgr. Jana Obrovská, Ph.D.
- Mgr. Nikola Paštrnáková, Ph.D.
- Mgr. Kateřina Sidiropulu Janků, Ph.D.
- Mgr. Lenka Slepičková, Ph.D.
- Mgr. Zuzana Szabó Lenhartová
- PhDr. Mgr. Michaela Šedá, Ph.D.
- Mgr. Kristina Šimečková
- Mgr. Kateřina Štrausová, DiS.
- Mgr. Veronika Uhrová
- PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc.
- PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.
- Mgr. Martin Vrubel, Ph.D.
- Mgr. Bc. Pavla Žáková
Vzdělávání všech žáků v co nejméně restriktivním (segregovaném) prostředí je základním prvkem paradigmatu speciální pedagogiky 21. století. Přechod od odděleného vzdělávání ke vzdělávání společnému však představuje nejen výzvu ke změně pro jednotlivé učitele a školy, ale je výzvou pro celou společnost. Procesy směřující k inkluzivnímu vzdělávání, které probíhají na úrovni mezinárodní, národní, školní, třídní a individuální se snaží ve svých výzkumech reflektovat a interpretovat studenti DSP speciální pedagogika. Širokou škálu pohledů na tuto problematiku představí na konferenci Výzkum v prostředí inkluzivního a speciálního vzdělávání více jak dvě desítky doktorandů DSP speciální pedagogika. Základní otázky, které si pro rok 2017 klademe jsou: Jaká metodologie výzkumu se v kontextu inkluzivního a speciálního vzdělávání jeví jako nejvhodnější? Jakým způsobem jsou výsledky výzkumných šetření interpretovány a aplikovány v pedagogické praxi? Dále si v roce 2017 klademe za cíl rozšířit žánr přehledových studií v rámci studijního programu DSP speciální pedagogika a představit žánr nový - případové studie.
Publikace
Počet publikací: 14
2018
-
Negatívne účinky fajčenia na zdravie mládeže
Rok: 2018, druh: Konferenční abstrakty
-
Negatívne účinky fajčenia na zdravie mládeže
Rok: 2018, druh: Účelové publikace
-
Rizika moderních způsobů komunikace pro žáky základní školy
Rok: 2018, druh: Konferenční abstrakty
-
Ústavní výchova jako příležitost k novému začátku
Rok: 2018, druh: Konferenční abstrakty
-
Vznik a řešení výskytu školní fobie u žáků základní školy
Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2018, rok: 2018
2017
-
Analýza inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na využívání podpůrných opatření
Rok: 2017, druh: Další prezentace na konferencích
-
Analýza podpůrných opatření u žáků s lehkým mentálním postižením v inkluzivním prostředí základních škol
Rok: 2017, druh: Další prezentace na konferencích
-
Inclusive education: culture, principles, policies, and practice: a literatue review
Journal of Exceptional People, rok: 2017, ročník: 2/2017, vydání: 11
-
Metodologický workshop pro studenty DSP Speciální pedagogika 2017
Rok: 2017, druh: Uspořádání workshopu
-
Sekundární příznaky zdravotního postižení v mezinárodních studiích
Časopis lékařů českých, rok: 2017, ročník: 156, vydání: 8