Informace o projektu
Čtenářství a rozvíjení čtenářské gramotnosti v kontextu jazykové a literární komunikace
- Kód projektu
- MUNI/A/1084/2016
- Období řešení
- 1/2017 - 12/2017
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- doc. PhDr. Jana Marie Tušková, Ph.D.
- Bc. Hana Havelková
- Mgr. Anna Heraltová
- Mgr. Iva Meitnerová
- Mgr. Jesika Oulehlová
- doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Petra Tužilová
Cílem projektu je rozpracování a upřesnění výzkumných nástrojů umožňujících empirické zkoumání úrovně čtenářské gramotnosti a čtenářství žáků základních škol v kontextu jazykové a literární komunikace a provedení výzkumného šetření vztahujícího se k uvedeným oblastem zkoumání. Ke zpracovávaným tématům je přistupováno z pohledu oborové didaktiky českého jazyka a literatury, obecné pedagogiky, lingvistiky a literární vědy. Východisky projektu jsou aktuálně rozpracované disertační práce studentů doktorského studijního programu Pedagogika, obor Pedagogika, diplomové práce studentů magisterského studijního programu Učitelství pro základní školy, obor Učitelství pro 1. stupeň základní školy a bakalářské práce studentů programu Specializace v pedagogice, obor Pedagogické asistenství českého jazyka a literatury pro základní školy, které jsou realizovány na Pedagogické fakultě MU. Výsledky projektu mohou být využity k rozpracování systému výzkumu a evaluace čtenářství a čtenářské gramotnosti v České republice.
Publikace
Počet publikací: 17
2018
-
Postupy a metody kritického myšlení ve výuce češtiny pro cizince
CASALC Review, rok: 2018, ročník: roč. 8, vydání: č. 1
2017
-
Četba a čtenářství pohledem učitelů a rodičů žáků 4. ročníků ZŠ
Edukácia, rok: 2017, ročník: 2, vydání: 2
-
Čtenářská gramotnost žáků v souvislosti s používáním metod kritického myšlení ve výuce
Rok: 2017, druh: Další prezentace na konferencích
-
La personnification de la Mort en littérature pour enfants
Rok: 2017, druh: Další prezentace na konferencích
-
Mediální obraz dětského čtenářství a čtenářské gramotnosti v ČR
Rok: 2017, druh: Další prezentace na konferencích
-
Náhled na mediální obraz dětského čtenářství a čtenářské gramotnosti v ČR
IX. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury, rok: 2017
-
Postupy a metody kritického myšlení ve výuce češtiny pro cizince
Rok: 2017, druh: Další prezentace na konferencích
-
Používání metod kritického myšlení ve výuce jako jeden z faktorů ovlivňujících čtenářskou gramotnost žáků
Rok: 2017, druh: Konferenční abstrakty
-
Používání metod kritického myšlení ve výuce jako jeden z faktorů ovlivňujících čtenářskou gramotnost žáků
Rok: 2017, druh: Další prezentace na konferencích
-
Pracovní seminář k novému studijnímu oboru Učitelství českého jazyka a literatury se zaměřením na žáky s odlišným mateřským jazykem
Rok: 2017, druh: Uspořádání workshopu