Informace o projektu
Pojetí geografie a geografického vzdělávání: pohled učitelů
- Kód projektu
- GA18-08315S
- Období řešení
- 1/2018 - 12/2020
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Grantová agentura ČR
- Standardní projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
Cílem projektu je (a) zjistit, jaká pojetí geografie a geografického vzdělávání jsou typická pro učitele zeměpisu v Česku, (b) ověřit, které další vybrané faktory s učitelským pojetím geografie a geografického vzdělávání bezprostředně souvisí. Projekt rozpracovává výsledky četných kvalitativních výzkumných studií a usiluje o validizaci vybraných typologií učitelských pojetí geografie a geografického vzdělávání v českém prostředí. Výzkumným nástrojem je dotazník. Na základě analýzy odpovědí získaných od reprezentativního vzorku cca 500 učitelů zeměpisu působících na 2. st. základních škol v Česku (náhodný výběr na úrovni školy) se očekává, že výzkum přispěje k budování mezinárodně relevantní poznatkové báze didaktiky geografie a dalších příbuzných věd. Mimoto výzkum umožňuje srovnání pojetí geografie a geografického vzdělávání učitelů zeměpisu v Česku i dalších zemích se zřetelem k dílčím odlišnostem různých populací učitelů.
Publikace
Počet publikací: 5
2022
-
Does specialization in geography teaching determine teachers' conceptions of geography teaching?
International Research in Geographical and Environmental Education, rok: 2022, ročník: 31, vydání: 3, DOI
2021
-
Perspectives on geography education in the Czech National Curriculum
International Research in Geographical and Environmental Education, rok: 2021, ročník: 30, vydání: 2, DOI
2020
-
Czech secondary pre-service teachers’ conceptions of geography
Journal of Geography in Higher Education, rok: 2020, ročník: 44, vydání: 3, DOI
-
Pojetí geografie a geografického vzdělávání u studentů učitelství v Česku
Geografie, rok: 2020, ročník: 125, vydání: 4, DOI
2018
-
Všeobecný přehled a/nebo tematické studium? Podněty k zamýšlené revizi RVP
Geografické informácie, rok: 2018