Informace o projektu
Praxe a morální politika kopírování a stahování v České republice: Publika, autoři, producenti a distributoři
- Kód projektu
- GA18-19278S
- Období řešení
- 1/2018 - 12/2020
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Grantová agentura ČR
- Standardní projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Fakulta sociálních studií
- Charles Michael Elavsky, Ph.D.
- Mgr. Iveta Jansová, Ph.D.
- Mgr. Tomáš Karger, Ph.D.
- doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Alena Pospíšil Macková, Ph.D.
- doc. Mgr. Pavel Zahrádka, Ph.D.
- Mgr. Štěpán Žádník
- Klíčová slova
- mediální studia; výzkum publik; aplikovaná etika; nová média; mediální publika; autoři; vysílatelé; distributoři; populární obsahy; stahování obsahů; online pirátství
Projekt směřuje k empirickému a teoretickému zachycení toho, jakým způsobem se česká publika, autoři a distributoři obsahů v rovině praxí a etiky vztahují k obsahům získávaným z neautorizovaných online zdrojů, a k interpretaci těchto praxí a této etiky v širším kontextu vztahů mezi jednotlivými skupinami zahrnutých aktérů. Výzkumná část projektu je založena na dvoustupňovém designu propojujícím kvalitativní postupy, umožňující důkladné pochopení zkoumaných aktérů a jejich jednání a induktivní formulaci hypotéz, s následným výběrovým šetřením české dospělé populace, jež hypotézy dovolí testovat. Druhá část projektu se věnuje relevanci empirických zjištění z pohledu normativního projektu etiky kopírování. Cílem je této části je jednak položit metodologické základy pro výstavbu aplikované etiky kopírování, která umožňuje interdisciplinární spolupráci empirických věd (deskriptivní etiky) a aplikované etiky (normativní etiky).
Publikace
Počet publikací: 11
2024
-
Convergent Television Audiences, Digital Inequalities, and Social Support in Getting Audiovisual Content
International Journal of Communication, rok: 2024, ročník: 18, vydání: 1
2023
-
Beyond stealing : The determinants/motivations of Czech audiences to pay for audiovisual content.
Critical Studies in Television, rok: 2023, ročník: 18, vydání: 4, DOI
-
Bounded Ownership : Lessons Learned From Online Platforms in Creating Inclusive Goods
Social Media + Society, rok: 2023, ročník: 9, vydání: 2, DOI
-
The Place of Convergent Audiences in the Small Industry Market
Television & New Media, rok: 2023, ročník: 24, vydání: 1, DOI
2022
-
‘We are Sorry This Video Is Not Available in Your Country’ : An Ethical Analysis of Geo-blocking Audio-Visual Online Content
Journal of Media Ethics, rok: 2022, ročník: 37, vydání: 1, DOI
2021
-
Helping and getting helped : Convergent TV viewership and sharing of technological skills
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích
-
The six faces of ignorance in online piracy : How not knowing shapes the practices of media consumption
Economy and Society, rok: 2021, ročník: 50, vydání: 4, DOI
-
When Things Get Real : (Re)Considering the Challenges to Cultural Industries Research
Cultural Studies – Critical Methodologies, rok: 2021, ročník: 21, vydání: 3, DOI
2019
-
Czech Audiences Between the "Bad" and "Good" Viewing: A Qualitative Study of current Viewership
Rok: 2019, druh: Další prezentace na konferencích
-
Fan Activism: Between Transformative Fandom and "Ordinary Viewers"
Rok: 2019, druh: Další prezentace na konferencích