Informace o projektu
Problem-based and team-based learning strategies in the education of biomedical and natural sciences
(TELSON)
- Kód projektu
- 2018-1-CZ01-KA203-048197
- Období řešení
- 9/2018 - 8/2020
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Evropská unie
- Erasmus+ Klíčová akce 2: Spolupráce na inovacích a výměny osvědčených postupů
- Strategická partnerství v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže
- Fakulta / Pracoviště MU
- Lékařská fakulta
- Spolupracující organizace
-
St Georges, University of London
The University of Medicine and Pharmacy
Three institutions (MU, SGUL and UMFIASI) from three European countries (CZ, UK and RO) will cooperate with the aim to create a strategic partnership, in order to transfer, adapt, further develop and implement the best practices in the use of virtual scenarios for education. It will focus on two methods of scenario-based learning: PBL and TBL. SGUL associated with LKC will deliver training on the modern pedagogy methods and virtual scenario design to a group of young educators in biomedical fields (UMFIASI) and natural sciences (MU).
Publikace
Počet publikací: 1
2023
-
Comparison of problem-based and team-based learning strategies: a multi-institutional investigation
Frontiers in Education, rok: 2023, ročník: 8, vydání: December 2023, DOI