Informace o projektu
Jedinečností uměleckého výrazu k inkluzivnímu uměleckému vzdělávání
(IMUZA)
- Kód projektu
- CZ.02.3.62/0.0/0.0/16_037/0004022
- Období řešení
- 10/2017 - 9/2020
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- OP Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV)
- PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
- Fakulta / Pracoviště MU
- Filozofická fakulta
- WWW stránky projektu
- https://www.imuza.upol.cz/site/
- Spolupracující organizace
-
Univerzita Palackého v Olomouci
Cílem projektu je vytvoření platformy pro vzájemné předávání zkušeností, spolupráci a učení pedagogů jak horizontálně v oblasti jednotlivých múzických disciplín (výtvarná, hudební, slovesná, dramatická, pohybová) a minorit se SVP ( děti, žáci se sluchovým, zrakovým, pohybovým, řečovým a mentálním postižením či oslabením), tak vertikálně na úrovni škol mateřských, základních a základních uměleckých škol, institucí zabezpečující múzické vzdělávání v rámci volnočasových aktivit, konzervatoří a vysokých škol (pedagogických, filozofických a DAMU i JAMU). Na úrovni škol mateřských, základních, základních uměleckých škol, institucí neziskového sektoru a konzervatoří budou realizovány pilotní aktivity s akčním výzkumem podpořené katalogy dobré praxe a praktickými výstupy s dětmi a žáky se SVP v majoritních kolektivech (s dětmi a žáky intaktními). V rámci pilotních programů budou zpracovány pracovní listy a metodické materiály , včetně vysokoškolských odborných didaktik (zaměřených na didaktiku uměleckých disciplín skupin žáků s konkrétním postižením, např. výtvarná výchova, artefiletika u žáků se zrakovým postižení, hudební a pohybová výchova u žáků se sluchovým postižením, dramika a artbrut u žáků s mentálním či dalším duševním postižením, etc.)
Pro pedagogy většinových škol a budoucí pedagogy v přípravě na pedagogickou kariéru budou realizovány semináře zaměřené na práci s dětmi a žáky se SVP ve spolupráci se zkušenými speciálními pedagogy z terénu i akademického prostředí i workshopy s odborníky dané oblasti ze zahraničí (Rusko, Anglie, Holandsko). Vybraní pedagogové se účastní tuzemských i zahraničních stáží na pracovištích se zkušeností s inkluzivním múzickým vzděláváním.
Na základě výměny zkušeností, pilotních aktivit, seminářů a workshopů s domácími i zahraničními odborníky bude vytvořen návrh na úpravu vzdělávacích obsahů ŠVP pro konzervatoře a ZUŠ.
Publikace
Počet publikací: 6
2020
-
Metodika tanečně expresivního přístupu - primitivní exprese
Metodika expresivních přístupů u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávání, vydání: Vyd. první, rok: 2020, počet stran: 16 s.
-
Terapeutický tanec a jeho možnosti využití v inkluzivním vzdělávání
Oborová didaktika uměleckých disciplín v inkluzivním vzdělávání, vydání: Vyd. první, rok: 2020, počet stran: 19 s.
2019
-
Arts Education in Inclusive Classroom
Rok: 2019, druh: Popularizační texty
-
Pohybová exprese jako nástroj inkluzivního uměleckého vzdělávání
Rok: 2019, druh: Vyžádané přednášky
-
Pohybová exprese jako nástroj inkluzivního uměleckého vzdělávání II
Rok: 2019, druh: Vyžádané přednášky
-
Terapeutickým tancem k radosti z pospolitosti
Rok: 2019, druh: Vyžádané přednášky