Project information
Jedinečností uměleckého výrazu k inkluzivnímu uměleckému vzdělávání
(IMUZA)
- Project Identification
- CZ.02.3.62/0.0/0.0/16_037/0004022
- Project Period
- 10/2017 - 9/2020
- Investor / Pogramme / Project type
-
Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
- Operational Programme Research, Development and Education
- Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
- MU Faculty or unit
- Faculty of Arts
- Cooperating Organization
-
Palacký University, Olomouc
Cílem projektu je vytvoření platformy pro vzájemné předávání zkušeností, spolupráci a učení pedagogů jak horizontálně v oblasti jednotlivých múzických disciplín (výtvarná, hudební, slovesná, dramatická, pohybová) a minorit se SVP ( děti, žáci se sluchovým, zrakovým, pohybovým, řečovým a mentálním postižením či oslabením), tak vertikálně na úrovni škol mateřských, základních a základních uměleckých škol, institucí zabezpečující múzické vzdělávání v rámci volnočasových aktivit, konzervatoří a vysokých škol (pedagogických, filozofických a DAMU i JAMU). Na úrovni škol mateřských, základních, základních uměleckých škol, institucí neziskového sektoru a konzervatoří budou realizovány pilotní aktivity s akčním výzkumem podpořené katalogy dobré praxe a praktickými výstupy s dětmi a žáky se SVP v majoritních kolektivech (s dětmi a žáky intaktními). V rámci pilotních programů budou zpracovány pracovní listy a metodické materiály , včetně vysokoškolských odborných didaktik (zaměřených na didaktiku uměleckých disciplín skupin žáků s konkrétním postižením, např. výtvarná výchova, artefiletika u žáků se zrakovým postižení, hudební a pohybová výchova u žáků se sluchovým postižením, dramika a artbrut u žáků s mentálním či dalším duševním postižením, etc.)
Pro pedagogy většinových škol a budoucí pedagogy v přípravě na pedagogickou kariéru budou realizovány semináře zaměřené na práci s dětmi a žáky se SVP ve spolupráci se zkušenými speciálními pedagogy z terénu i akademického prostředí i workshopy s odborníky dané oblasti ze zahraničí (Rusko, Anglie, Holandsko). Vybraní pedagogové se účastní tuzemských i zahraničních stáží na pracovištích se zkušeností s inkluzivním múzickým vzděláváním.
Na základě výměny zkušeností, pilotních aktivit, seminářů a workshopů s domácími i zahraničními odborníky bude vytvořen návrh na úpravu vzdělávacích obsahů ŠVP pro konzervatoře a ZUŠ.
Publications
Total number of publications: 6
2020
-
Metodika tanečně expresivního přístupu - primitivní exprese
Metodika expresivních přístupů u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávání, edition: Vyd. první, year: 2020, number of pages: 16 s.
-
Terapeutický tanec a jeho možnosti využití v inkluzivním vzdělávání
Oborová didaktika uměleckých disciplín v inkluzivním vzdělávání, edition: Vyd. první, year: 2020, number of pages: 19 s.
2019
-
Arts Education in Inclusive Classroom
Year: 2019, type: Popularization text
-
Pohybová exprese jako nástroj inkluzivního uměleckého vzdělávání
Year: 2019, type:
-
Pohybová exprese jako nástroj inkluzivního uměleckého vzdělávání II
Year: 2019, type:
-
Terapeutickým tancem k radosti z pospolitosti
Year: 2019, type: