
Informace o projektu
Zavedení interaktivity do vybraných ekonomických předmětů
- Kód projektu
- FRVS/1246/2009
- Období řešení
- 1/2009 - 12/2009
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- Fond rozvoje vysokých škol
- F - Inovace studijních programů
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Ekonomicko-správní fakulta
- doc. Ing. Libor Žídek, Ph.D.
- Ing. Petra Černíková, Ph.D.
- Ing. Monika Jamborová, Ph.D.
- Ing. Veronika Kartusová
- Klíčová slova
- učební pomůcky, multimedializace, kvalita výuky, přístup k informacím
Projekt multimedializace vybraných ekonomických předmětů si klade za cíl poskytnout studentům lepší a komplexnější přístup k informacím. Zároveň je cílem umožnit studentům interaktivní ověřování si studiem získaných poznatků a tudíž zvýšit kvalitu výuky a motivaci studentů.
V konkrétní rovině se jedná o tvorbu tzv. autokorekčních cvičení a integraci dalších informačních zdrojů do informačního systému Masarykovy university pro dva předměty vyučované na Ekonomicko-správní fakultě MU.
Výsledky
Konkrétním výstupem bude komplexní multimediální přístup studentů ke studiu ve vybraných předmětech za využití nástrojů informačního systému Masarykovy university. Jde o předměty Transformace české ekonomiky a Hospodářské dějiny pro národohospodáře.
Základní náplní našeho projektu bude zpracování tzv. autokorekčních cvičení, tj. cvičení, kde studenti v rámci samostudia zpracovávají otázky s předem připravenými odpověďmi, které se jim po zodpovězení celého testu zobrazí. Tato cvičení budou zpracována pro všechny tématické okruhy prezentované látky. Studenti budou mít možnost s jejich pomocí rozvíjet chápání daných problémů; pochopí, které informace jsou podstatné, a lépe se tak připraví na složení zkoušky. Zpracování kvalitních autokorekčních cvičení je náročný úkol. Pro jejich sestavování je potřeba získat nejen faktické znalosti, ale i rozvíjet určitý styl komunikace. Problémem je například jednoznačný výklad jednotlivých otázek a odpovědí, optimální nastavení podrobnosti dotazování a podobně, ke kterému může v rámci narychlo sestavovaných cvičení dojít. Právě z toho důvodu považujeme za nutné v první řadě získat určité "know-how". I proto jsme se rozhodli podat projekt pro dva předměty. Znalosti nabyté v průběhu zpracování cvičení u prvního předmětu budou následně využity i v případě předmětu druhého.
Studentům bude dále poskytnut komplexní a jednotný přístup ke všem informacím relevantním k daným předmětům. Tento komplexní přístup bude obsahovat: interaktivní osnovu, autokorekční cvičení, odkazy na doplňující články dále rozvíjející znalosti získané v předmětu, odkazy na studijní materiály povinné pro absolvování kurzu a případně animace některých ekonomických problémů (pokud to informační systém dovolí).