Informace o projektu
BACH: Vývoj Testů školních dovedností
(BACH)
- Kód projektu
- TL02000268
- Období řešení
- 1/2019 - 12/2022
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Technologická agentura ČR
- ÉTA
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Fakulta sociálních studií
- Mgr. Hynek Cígler, Ph.D.
- Mgr. Veronika Gocieková
- Mgr. Petra Hubatka
- Mgr. Michal Jabůrek, Ph.D.
- Mgr. Tomáš Kubík
- Mgr. Kristýna Mikulková
- Mgr. Magdalena Pospíšilová
- Klíčová slova
- testy školních dovedností; achievementové testy; psychologická diagnostika; speciálně-pedagogická diagnostika; specifické poruchy učení; ADHD; školní neúspěšnost; deprese; demence; CHC teorie inteligence; Raschův model; konormace
- Spolupracující organizace
-
Propsyco, s.r.o.
- Odpovědná osoba PhDr. Jiří Laciga, Ph.D.
Během projektu dokončíme vývoj Testů školních dovedností (BACH). Celá baterie bude obsahovat přibližně 30 subtestů standardizovaných ve věkových skupinách 5-22 a 60-80 let. V mladší kohortě proběhne rovněž konormace s baterií kognitivních schopností WJ IV COG; ve starší kohortě budou nově vytvořeny normy pro paměťovou baterii TOMAL 2 (které dosud chybí) a konormace obou testů. Kromě vytvoření reprezentativního normalizačního vzorku proběhne i sběr dat v klinických populacích pro ověření kriteriální validity. Očekáváme, že aplikace standardizovaného testu včetně příslušné konormace zkvalitní diagnostiku specifických poruch učení, příčin školní neúspěšnosti, kariérní volby u dětí a adolescentů, případně pak paměťových deficitů u seniorů. Po dokončení bude test zařazen do komerční distribuce.
Cíle udržitelného rozvoje
Masarykova univerzita se hlásí k cílům udržitelného rozvoje OSN, jejichž záměrem je do roku 2030 zlepšit podmínky a kvalitu života na naší planetě.
Publikace
Počet publikací: 3
2023
-
BACH : Testy školních dovedností
Rok: 2023, druh: Účelové publikace
2022
-
Tvorba testových norem a standardizační studie v České republice. Test paměti a učení - seniorská edice (TOMAL-SE)
Rok: 2022, druh: Účelové publikace
2021
-
BACH: Testy školních dovedností. Představení nově vznikající diagnostické metody
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích