Informace o projektu
Digitální hry na MU - společný základ
(GAMES@MU)
- Kód projektu
- MUNI/FF-ELEARN/0037/2019
- Období řešení
- 1/2019 - 5/2019
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Interní projekty FF
- Program na podporu využití technologií ve výuce
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Filozofická fakulta
- Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
- Bc. Renáta Blašková
- Bc. Pavel Ježek
- Bc. Rastislav Prosuch
- Další fakulta/pracoviště MU
- Fakulta informatiky
Cílem projektu je pro předměty, které se zabývají digitálními hrami různou optikou (návrh, vývoj, výzkum, historie, kritika, analýza), vytvořit společný výklad role, významu a aktuálního stavu digitálních her v lidské společnosti (kultura, kreativní průmysly, digitální ekonomika, globální spotřeba, edukativní a výzkumný nástroj).
Fenomén hry je fundamentem člověka a zasahuje tak do množství vzájemně odlišných oblastí lidské činnosti. Při výuce tak vždy nalezneme konkrétní příklad hry, který nám daný rámec "rozbije". Hry je proto nutné chápat jako komplexní fenomén / nástroj / artefakt i abstraktní objekt (systém pravidel), aby byl cyklus výuka - studentská aktivity - hodnocení k užitku.
Tento základ - schopnost vysvětlovat konkrétní prvky (digitální) hry a jevy s hrami spojené v kritickém širokém kontextu - je předávám jak budoucím designérům, tak filozofům, kulturologům, programátorům, grafikům a scénáristům.
Online kurz pomůže rozvinout rozhled studentů a ušetří úvodní hodiny.