Informace o projektu
Prevalenční nebo preferenční změna? Vývoj vzdělanostní homogamie v šesti evropských zemích v době vzdělanostní expanze (1990-2016)
(PNPZ)
- Kód projektu
- MUNI/E/0538/2019
- Období řešení
- 6/2019 - 6/2021
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- Podpora zvýšení kvality vynikajících výsledků
- Fakulta / Pracoviště MU
- Fakulta sociálních studií
Cílem projektu je dokončit odborný text o efektu vzdělanostní expanze na vzdělanostní homogamii v šesti evropských zemích (Švédsko, Česká republika, Slovensko, Maďarsko, Polsko a Itálie). Data pocházejí z let 1990 až 2016 z národních statistických úřadů. Analýza obsahuje jak mezinárodní, tak časovou komparaci a využívá nejaktuálnější log-lineární a log-multiplikativní modely. Hlavním cílem textu je odpovědět na otázku, jak proměna vzdělanostních struktur ovlivňuje relativní vzdálenosti mezi vzdělanostními skupinami indikované mírami vzdělanostní homogamie. V současnosti je text po prvním kole recenzního řízení v sociálně stratifikačním časopise Research in Social Stratification and Mobility (5-year IF=1.962, Q1). Na základě podrobných recenzních posudků je nutné text přepracovat. Předkládaným projektem tedy žádáme o finanční podporu na přepracování, analýzu a finalizaci našeho textu. Očekávaný přínos projektu bude: 1) komparativní analýza proměny vzdělanostního párování (homogamie) v době měnících se vzdělanostních struktur (vzdělanostní expanze), publikovaná v časopise Research in Social Stratification and Mobility; 2) prezentace České republiky (a zároveň Masarykovy univerzity) v mezinárodním výzkumu vzdělanostní homogamie jako indikátoru proměny vzdělanostních nerovností.
Publikace
Počet publikací: 1
2020
-
Change in prevalence or preference? Trends in educational homogamy in six European countries in a time of educational expansion
Social Science Research, rok: 2020, ročník: 91, vydání: September, DOI