Informace o projektu
Storytelling - dovednost učitele ZŠ

Kód projektu
FRVS/231/2009
Období řešení
1/2009 - 12/2009
Investor / Programový rámec / typ projektu
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
Fakulta / Pracoviště MU
Pedagogická fakulta
Klíčová slova
Storytelling, dovednost, učení, učební předmět, pedagog, výuka cizích jazyků, integrace výuky pomocí příběhů, drama, vypravěč, literární text.

Projekt řeší problematiku, jak seznámit studenty i odbornou veřejnost s oborem storytellingu, který je v řadě zemí systematicky rozvíjen a těsně souvisí s dramatickou výchovou. V České republice jde o obor nový, který se teprve začíná rozvíjet a vcházet do povědomí převážně učitelů dramatické výchovy a učitelů anglického jazyka. Storytelling je obor, jehož metody lze využít ve škole v rámci předmětu český jazyk a literární výchova, dramatická výchova, v rámci výuky cizích jazyků, lze ho však uplatnit i v práci sociálních pracovníků např. při práci se seniory, může se využívat i jako performační umění. Rozhodli jsme se zavést vyučovací předmět storytelling do učebních plánů, neboť na základě našich zkušeností učitelek dramatické výchovy, českého jazyka, cizích jazyků můžeme říci, že právě uplatňování metod storytellingu podněcuje chuť k práci s literaturou, chuť ke čtení, obohacuje slovní zásobu, porozumět textu, zvyšuje schopnost předvídání, analýzy a syntézy, podněcuje představivost, pomáhá lidem při řešení problémových situací apod.


Výuku koncipujeme do dvou semestrů s časovou dotací 2 hodiny týdně. V jarním semestru se studenti seznámí s teorií storytellingu, naučí se používat jeho metody a techniky, načtou potřebné texty a pod vedením učitele si připraví texty k přednesu před publikem. V podzimním semestru půjdou studenti do škol a dalších zařízení, kde si vyzkouší v praxi své vědomosti a dovednosti získané předchozím studiem. Rádi bychom umožnili studentům setkat se s odborníky na storytelling ze zahraničí.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info