Informace o projektu
Interkulturní variace v interakci mezi autorem a čtenářem v anglickém akademickém diskurzu českých studentů a rodilých mluvčích angličtiny
- Kód projektu
- GA21-12150S
- Období řešení
- 1/2021 - 1/2023
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Grantová agentura ČR
- Standardní projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
Interkulturní variace v interakci mezi autorem a čtenářem v anglickém akademickém diskurzu českých studentů a rodilých mluvčích angličtiny
Cílem projektu je kontrastivní analýza interakce mezi autorem a čtenářem v anglicky psaném akademickém diskurzu českých studentů a rodilých mluvčích angličtiny. Interakce mezi autorem a čtenářem je jeden z aspektů akademického diskurzu, poznamenaných výraznou mezikulturní variací. V důsledku globalizace se čeští studenti musí naučit psát kvalitní akademické texty v angličtině, přesto je jejich anglicky psaný akademický diskurz ještě neprobádán. Projekt využije pohledů korpusové lingvistiky, kontrastivní rétoriky a diskurzní analýzy k výzkumu interakce mezi autorem a čtenářem v anglicky psaném akademickém diskurzu českých studentů a zaměří se na analýzu interakčního a interpersonálního metadiskurzu. Zaměří se na identifikaci rozdílů ve výskytu metadiskurzních markérů v diskurzu českých a anglických studentů a na vysvětlení sociálních, rétorických a lingvistických faktorů, které je způsobily. Výsledky (2 Jimp, 5 Jsc, kapitola v knize) přispějí k prohloubení chápání interakce mezi autorem a čtenářem v diskurzu studentů s možnou aplikací v oblasti vzdělávání a profesionální komunikace.
Cíle udržitelného rozvoje
Masarykova univerzita se hlásí k cílům udržitelného rozvoje OSN, jejichž záměrem je do roku 2030 zlepšit podmínky a kvalitu života na naší planetě.
Publikace
Počet publikací: 18
2024
-
Hedges and boosters in L2 (Czech) Master's theses and published research articles: A contrastive analysis
INTERNATIONAL JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS, rok: 2024, DOI
2023
-
Academic identity development over time: Authorial voice and audience engagement in L2 (Czech) master’s theses
Rok: 2023, druh: Další prezentace na konferencích
-
Attitude Markers in L2 Learners' Academic Writing: A Case Study of Master's Theses by Czech Students Compared to L1 Students' Writings
Brno Studies in English, rok: 2023, ročník: 49, vydání: 1, DOI
-
Authority and visibility in L2 (Czech) learner academic discourse: Realisations, functions and distribution of self-mention across master’s theses
Rok: 2023, druh: Další prezentace na konferencích
-
Czech English-medium linguistics journals’ academic writing conventions: Continuity and change over the last 30 years
Token, rok: 2023, ročník: 16, DOI
-
Engaging with the reader in L2 (Czech) master’s theses
Rok: 2023, druh: Další prezentace na konferencích
-
Self-mention in L2 (Czech) learner academic discourse: Realisations, functions and distribution across master’s theses
JOURNAL OF ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES, rok: 2023, ročník: 64, vydání: 101272, DOI
-
Writer-reader interaction in L2 learner academic discourse: Reader engagement in Czech students' Master's theses
Linguistica Pragensia, rok: 2023, ročník: 33, vydání: 2, DOI
2022
-
Attitude markers in L2 Graduate Academic Writing: A Corpus Study of Czech Master's Theses
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
-
Code glosses in L2 learner writing: Reformulation and exemplification in Master's theses by Czech university students
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích