Informace o projektu
Současné problémy výzkumu médií a jejich publik II
- Kód projektu
- MUNI/A/1503/2021
- Období řešení
- 1/2022 - 12/2022
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Specifický výzkum - podpora studentských projektů
- Fakulta / Pracoviště MU
- Fakulta sociálních studií
Projekt je zaměřený na současné vybrané problémy mediálního výzkumu. Zahrnuje dva dílčí výzkumné moduly, v jejichž rámci jsou rozvíjena stěžejní výzkumná témata na KMSŽ, která navíc spojuje téma současné proměny mediálního prostředí, médií a jejich publik. První modul zahrnuje dvě studie založené na obsahové analýze, které se zaměřují na proměny v oblasti politické komunikace. První se zaměřuje na oblast politických diskuzí na online sociálních sítích, druhá na politickou komunikaci v období kampaně. Druhý modul pak staví na sekundární analýze dostupných dat v oblasti proměny mediálních praxí a recepce informací českých konzumentů médií. Hlavním cílem projektu je podpořit magisterské a doktorské studenty v jejich výzkumných aktivitách, proto jsou zkoumaná témata spjatá s dizertačními pracemi jednotlivých členů týmu. Výstupem budou rukopisy pro česká a zahraniční recenzovaná periodika, prezentace na konferencích a závěrečný workshop, na němž budou členové týmu prezentovat výsledky výzkumu.
Publikace
Počet publikací: 4
2023
-
Beyond stealing : The determinants/motivations of Czech audiences to pay for audiovisual content.
Critical Studies in Television, rok: 2023, ročník: 18, vydání: 4, DOI
-
Výzkumný seminář KMSŽ
Rok: 2023, druh: Uspořádání workshopu
2022
-
News Media and Ontological Security: Media Theory Meets Data
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
-
Tonality in campaign communication on Facebook as drivers of divergent users' engagement in Czechia
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích