Informace o projektu
Sociální bezpečí na českých vysokých školách v kontextu akademické etiky
- Kód projektu
- ROZV/C14/2022
- Období řešení
- 1/2022 - 12/2022
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- Rozvojové programy
- Centralizované rozvojové projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
- Rektorát
- Spolupracující organizace
-
Akademie múzických umění v Praze
Akademie výtvarných umění v Praze
Janáčkova akademie múzických umění v Brně
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Mendelova univerzita v Brně
Ostravská univerzita v Ostravě
Slezská univerzita v Opavě
Technická univerzita v Liberci
Univerzita Hradec Králové
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Univerzita Karlova
Univerzita Palackého v Olomouci
Univerzita Pardubice
Veterinární univerzita Brno
Vysoká škola báňská - Technická univerzita v Ostravě
Vysoká škola chemicko-technologická v Praze
Vysoká škola ekonomická v Praze
Vysoká škola umělecko-průmyslová v Praze
Vysoké učení technické v Brně
Západočeská univerzita v Plzni
Česká zemědělská univerzita v Praze
České vysoké učení technické v Praze
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Projekt se zaměřuje na posilování institucionálních mechanismů, které podpoří bezpečné prostředí pro studium, výuku, výzkum a další činnosti na veřejných vysokých školách. „Sociální bezpečí“ přitom vnímá jako zastřešující koncept, jehož podstatou je aktivní budování pozitivního společenského klimatu institucí, v němž jsou oceňovány hodnoty kolegiality, otevřenosti, respektu a pozornosti vůči všem členům akademické komunity (studentům, akademikům, dalším zaměstnancům i návštěvníkům) a odmítány projevy nežádoucího chování typu sexuálního obtěžování, diskriminace, zastrašování, agrese, šikany atd. V zájmu o etické aspekty fungování vysokých škol projekt volně navazuje na dva předchozí projekty, které se věnovaly specificky prevenci plagiátorství ve studentských pracích (2020) a nově se objevujícím etickým výzvám v souvislosti s vynuceným přechodem vysokých škol do on-line režimu (2021).