Informace o projektu
Agrese, identita, osobnost: výzkumné výsledky
- Kód projektu
- GA406/99/1155
- Období řešení
- 1/1999 - 1/2000
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Grantová agentura ČR
- Standardní projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
- Fakulta sociálních studií
- Spolupracující organizace
-
Psychologický ústav AV ČR, v. v. i.
- Odpovědná osoba prof. PhDr. Ivo Čermák, CSc.
Podstatou projektu je dokončení a rozšíření předchozího výzkumu (1996-97 ´Vztah mezi obecnými a specifickými charakteristikami osobnosti : Pětifaktorový model osobnosti,osobnostní přístup k agresi,styly identity ´, podporovaný GA ČR). Za dva roky jsme dospěli k řadě původních výsledků,které evokovaly nové souvislosti agrese a identity s hodnotovou orientací a sociálními dimenzemi osobnosti. Výsledky nebyly doposud souhrnně publikovány,proto je naším zájmem práci dokončit a tím ji patřičně zhodnotit. Cílem projektu je : 1.Rozšířit výzkum o souvislosti s hodnotovou orientací a sociální kognicí. 2.Dokončit zpracování empirických výsledků našich výzkumů. 3. Připravit monografii,která by tyto výsledky shrnula.
Publikace
Počet publikací: 9
2003
-
Agrese, osobnost a vztah k vlastnímu já
Čermák, I., Hřebíčková, M., Macek, P. (eds.), Agrese, identita, osobnost, rok: 2003, počet stran: 24 s.
2002
-
Psychosémantické metody: mezi kvalitativním a kvantitativním přístupem
Kvalitativní výzkum ve vědách o člověku na prahu třetího tisíciletí, rok: 2002
2000
-
Indikátory impulsivní agrese
Československá psychologie, rok: 2000, ročník: 44, vydání: 5
1999
-
Agresivní dítě a jeho postavení ve skupině vrstevníků
Sociální procesy a osobnost '99, rok: 1999
-
Frustrace z pojmu agrese nebo metodologická skepse?
Československá psychologie : Časopis pro psychologickou teorii a praxi, rok: 1999, ročník: 1999, vydání: 3
-
Identita a osobnostní charakteristiky adolescentů
Sociální procesy a osobnost, rok: 1999
-
Model dětské agrese: předběžné výsledky longitudinálního výzkumu
Sociální procesy a osobnost '99, rok: 1999
-
Poznámky ke zkoumání obsahu sebesystému a identity.
Kvantitativní a kvalitativní výzkum v psychologii, rok: 1999
-
Proč jsou psychologické teorie srozumitelné všem lidem?
Kvantitativní a kvalitativní výzkum v psychologii, rok: 1999