Informace o projektu
Inteligentní nástroje pro plánování, provádění a vyhodnocení tabletop cvičení
(INJECT)
- Kód projektu
- VK01030007
- Období řešení
- 1/2023 - 12/2026
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo vnitra ČR
- Otevřené výzvy v bezpečnostním výzkumu 2023-2029 (OPSEC)
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Fakulta informatiky
- doc. RNDr. Jan Vykopal, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Vít Baisa, Ph.D.
- Jindřich Burget
- doc. Ing. Pavel Čeleda, Ph.D.
- Roman Dvořák
- Richard Glosner
- Bc. Tomáš Hájek
- Mgr. Martin Hofbauer
- Mgr. et Mgr. Martin Horák
- Bc. Martin Juhás
- Bc. Michal Krejčíř
- Bc. Adam Parák
- Bc. Katarína Platková
- RNDr. Valdemar Švábenský, Ph.D.
- Mgr. Michal Urban
- Bc. Marek Veselý
- WWW stránky projektu
- https://inject.muni.cz
- Klíčová slova
- tabletop cvičení; kyberbezpečnostní vzdělávání; kyberbezpečnostní trénink; platforma pro cvičení; analytika učení
Projekt se zabývá přípravou, realizací a vyhodnocením tabletop cvičení pro zvládání kyberbezpečnostních krizí a řešení incidentů ohrožujících kritickou informační infrastrukturu. Cvičení rozvíjí odborné, rozhodovací a komunikační dovednosti technických i netechnických pracovníků na operativní, taktické i strategické úrovni. Projekt zkoumá a vyvíjí nástroje inovující formát a způsob provádění cvičení s důrazem na jejich opakovatelnost, škálovatelnost a realističnost. Vytvořený software umožní provádění pokročilých cvičení podle scénářů definovaných organizátory a interakci účastníků cvičení se simulovanými aktéry incidentů. Nástroje pro řízení a vyhodnocení průběhů cvičení zefektivní jejich organizaci využitím metod automatické analýzy dat a strojového učení.
Cíle udržitelného rozvoje
Masarykova univerzita se hlásí k cílům udržitelného rozvoje OSN, jejichž záměrem je do roku 2030 zlepšit podmínky a kvalitu života na naší planetě.
Publikace
Počet publikací: 2
2024
-
From Paper to Platform: Evolution of a Novel Learning Environment for Tabletop Exercises
Proceedings of the 29th Annual ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE'24), rok: 2024
-
Research and Practice of Delivering Tabletop Exercises
Proceedings of the 29th Annual ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE'24), rok: 2024