Informace o projektu
Výzkum v didaktice cizích jazyků
(AKTEV XII)
- Kód projektu
- MUNI/A/1335/2022
- Období řešení
- 1/2023 - 12/2023
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Specifický výzkum - podpora studentských projektů
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
- Mgr. Barbora Al Ajeilat Kousalová, Ph.D.
- Mgr. Hana Atcheson
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
- Mgr. Tereza Brzá
- Mgr. Eva Bumbálková, Ph.D.
- Mgr. Šárka Cox
- Ing. Mgr. Hana Delalande
- Daniel Gerrard, M.A.
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Mgr. Anna Hlavicová
- Mgr. Helena Hradílková
- Mgr. Miroslav Janík, Ph.D.
- Mgr. Jaroslava Jelínková, Ph.D.
- Mgr. Kateřina Keplová
- Ing. Mgr. Jakub Knopp
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
- Mgr. Janina Krejčí, Ph.D.
- Mgr. Marie Lahodová Vališová, Ph.D.
- Mgr. Petra Langerová
- Mgr. Anna Luběnová Morales
- Mgr. Ľuboš Masaryk, M.A., Ph.D.
- Mgr. Felizardo Armando Muianga, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Terezie Nerušilová
- Mgr. Filip Pultar
- Mgr. Rowan Samoilov
- Mgr. et Mgr. Tatiana Savchenko, Ph.D.
- Mgr. Věra Sládková, Ph.D.
- Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D.
- Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová
- Mgr. Helena Špiříková
- Mgr. Michaela Trnová, Ph.D.
- Mgr. Jana Veličková, Ph.D.
- Mgr. Daniela Veškrnová
- Mgr. Žaneta Voldánová
- Christopher Williams, M.A., Ph.D.
- Mgr. Eva Zavadilová
Projekt bude realizován v rámci doktorského studijního programu Didaktika cizího jazyka a je zaměřen na podporu výzkumu v oblasti učení a vyučování cizích jazyků. Koncepčně navazuje na projekty specifického výzkumu řešené v letech 2011 – 2022 přispívá k vymezování a dalšímu rozvoji metodologie výzkumu v didaktice cizích jazyků, pro který je jedním z charakteristických znaků interdisciplinarita. K hlavním cílům projektu patří získávání nových poznatků v oblasti metodologie teoretického i empirického oborově didaktického výzkumu, rozvoj schopnosti samostatné vědecké práce jeho účastníků společně s rozvojem schopnosti prezentovat výsledky výzkumných šetření odborné veřejnosti na konferencích i v různých publikačních platformách doma i v zahraničí v rámci domácího i zahraničního vědeckého diskurzu. Výsledky projektu budou využitelné pro kontinuální rozvoj oborově specifického výzkumu v oblasti didaktiky cizích jazyků, který reaguje na aktuální trendy nejen v oblasti jazykového vzdělávání, ale i jazykové politiky a edukační lingvistiky.
Publikace
Počet publikací: 67
2024
-
Using Discovery Learning Approach in Teaching EFL Grammar to High School Students: Its Possible Effects and Limits
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION, rok: 2024, ročník: 17, vydání: 3, DOI
-
Vlogging in L2 Teaching with a Focus on Motivation and Autonomy
The Psychology Behind Second Language Acquisition, rok: 2024, počet stran: 16 s.
2023
-
‘I humbly believe that…’: Stance expression in student and expert writing in linguistics
Rok: 2023, druh: Další prezentace na konferencích
-
Analýza potřeb rozvoje interkulturní komunikační kompetence u studentů odborného francouzského jazyka: práce s daty
Rok: 2023, druh: Další prezentace na konferencích
-
Aspects of Vocabulary Knowledge in Lower-Secondary Coursebooks Used in Czechia
Rok: 2023, druh: Další prezentace na konferencích
-
Aspects of Vocabulary Knowledge in Year 6 and 7 EFL Coursebooks
New Educational Review, rok: 2023, ročník: 72, vydání: -, DOI
-
Budoucí učitelé cizích jazyků a jejich vnímání sebehodnocení učících se
Rok: 2023, druh: Konferenční abstrakty
-
Collaborative Vlogging as an Activity for Foreign/Second Language Students – Literature Review
Rok: 2023, druh: Další prezentace na konferencích
-
Comparing stance expression in student and expert writing: A pilot study
Rok: 2023, druh: Další prezentace na konferencích
-
Čtení ve francouzštině a práce s autentickými literárními texty: design a metodologie navazující kvalitativní části výzkumu
Rok: 2023, druh: Další prezentace na konferencích