Informace o projektu
Vzdělávání na základních a středních školách zaměřené na rozvoj přírodovědných, technických, digitálních, informatických a odborných kompetencí
(PTDIOK)
- Kód projektu
- MUNI/A/1291/2022
- Období řešení
- 1/2023 - 12/2023
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Specifický výzkum - podpora studentských projektů
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- PhDr. Jan Válek, Ph.D.
- Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D.
- Mgr. David Košatka
- Mgr. Marek Lupač
- Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D.
- Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D.
- Mgr. Vít Musil
- Mgr. Petra Pavlíková
- Mgr. Lukáš Pawera
- Mgr. Daniel Pyšný
- Ing. Mgr. Ilona Ruščaková
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
- Bc. Lucie Sodomková
- Mgr. Barbora Srbová
- Mgr. Jiří Šibor, Ph.D.
- Mgr. Jitka Šťastná
- Mgr. Nikola Štěrbová
- Mgr. Martin Vajčner
- Mgr. Hynek Veselý
- Bc. Tomáš Veselý
- Bc. Vítězslav Višnovský
- Mgr. Ing. Tamara Wijacki, Ph.D.
Projekt je zaměřen na podporu výzkumu a propojení přírodovědných, technických, informačních a odborných oborů ve vzdělávacím procesu na základních a středních školách. Specifickým zaměřením a propojením těchto oblastí můžeme podpořit rozvoj klíčových kompetencí budoucích pedagogů – studentů (VŠ) a žáků (ZV, G, SOV). Projekt tak nepřímo podporuje rozvoj také žákovských klíčových kompetencí skrze jejich učitele, současné studenty učitelství. Cílem projektu je na základě rešerší, projektových návrhů a empirických výzkumů posoudit a navrhnout opatření k dalšímu rozvoji zmíněných klíčových kompetencí budoucích pedagogů, studentů a žáků. V rámci projektu budou podporovány studentské zájmové projekty, diplomové a disertační práce. Vzniklé, články, projekty a publikace podpoří trendy v jednotlivých oborech i jejich propojování jako celku.
Publikace
Počet publikací: 26
2024
-
Developing Financial Literacy by Using Digital Competences
INTED2024 Proceedings; 18th International Technology, Education and Development Conference (INTED), rok: 2024
-
Chatbots as a Learning Tool: Artificial intelligence in education
R&E-SOURCE Open Online Journal for Research and Education, rok: 2024, ročník: 2024, vydání: 1, DOI
-
Use of Digital Technologies in Vocational Education and Their Connection with Industry 5.0
INTED2024 Proceedings, rok: 2024
2023
-
Competencies for Developing Financial and Digital Literacy
ICERI2023 Proceedings, rok: 2023
-
Chatbots as a learning tool: Artificial intelligence in the educational process
Rok: 2023, druh: Další prezentace na konferencích
-
Identity of Vocational Education and Training Teacher: Pathways and Competences
Proceedings of the 19th European Conference on Management Leadership and Governance (ECMLG 2023), rok: 2023
-
Industry 5.0 in Vocational Education
INTED2023 Proceedings. 17th International Technology, Education and Development Conference, rok: 2023
-
Je důležitější z fyziky všechno vědět, nebo se na to umět správně zeptat?
Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10. Jak se za 20 let změnila výuka fyziky? Sborník z konference, rok: 2023
-
Je důležitější z fyziky všechno vědět, nebo se na to umět správně zeptat?
Rok: 2023, druh: Další prezentace na konferencích
-
Je důležitější z fyziky všechno vědět, nebo se na to umět správně zeptat?
Rok: 2023, druh: Konferenční abstrakty