Informace o projektu
Aktuální výzvy učitelské profese v České republice
- Kód projektu
- MUNI/A/1216/2022
- Období řešení
- 1/2023 - 12/2023
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Specifický výzkum - podpora studentských projektů
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
Předmětem specifického výzkumu je nahlížení na učitele z perspektivy různých výzev, kterým čelí. Výzkumné zaměření projektu reaguje na vznikající kompetenční rámec učitele v České republice a profesionalizaci učitelské profese - reformu pregraduální přípravy učitelů. Kromě specificky vybraných kompetencí se zabývá též celospolečensky rezonujícími problémy. Sleduje implementaci gamifikace do e-learningového učení ve výuce studentů učitelství jako přípravu na nově přidanou digitální kompetenci v RVP ZV. Zkoumá profesní identitu učitele alternativní školy, self-efficacy a prestiž učitelské profese stejně jako well-being učitelů a práci s well-beingem jejich žáků.
Publikace
Počet publikací: 8
2023
-
Additional pedagogical education: Does It mean difference?
Rok: 2023, druh: Další prezentace na konferencích
-
Entrepreneurial teachers in entrepreneurial classrooms
Rok: 2023, druh: Další prezentace na konferencích
-
From Reflection to Identity: Investigating Montessori Teachers' Professional Selves
Rok: 2023, druh: Další prezentace na konferencích
-
Integrating social and emotional learning practices into daily EL lessons
Rok: 2023, druh: Další prezentace na konferencích
-
Supporting Learners Through Effective Communication: Student Teachers’ Communication Strategies to Address Learner Behaviour.
Australian Journal of Teacher Education, rok: 2023, ročník: 48, vydání: 3, DOI
-
The key content topics for promoting adolescents’ well-being in school
Rok: 2023, druh: Další prezentace na konferencích
-
Understanding Student-Centered Behavior Management Communication Through a Systematic Review
Rok: 2023, druh: Další prezentace na konferencích
-
Výzkum v praxi učitele: zbytečnost, anebo cesta k hlubšímu porozumění
Komenský: Odborný časopis pro učitele základní školy, rok: 2023, ročník: 147, vydání: 3