Informace o projektu
Inovace výuky na FSS MU - Katedra žurnalistiky
(Inovace pro praxi - žurnalistika)
- Kód projektu
- CZ.1.07/2.2.00/07.0458
- Období řešení
- 7/2009 - 6/2012
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (VK)
- 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Fakulta sociálních studií
- Ing. Rudolf Burgr, Ph.D.
- Bc. Petr Barták
- Ing. Jana Doubravová Švarzbergerová
- Mgr. Eva Kurucová
- Mgr. et Mgr. Miroslav Mašek
- Mgr. Jana Sedláčková Krištoforyová
- Mgr. Jana Urbanovská, Ph.D.
- Ing. Jitka Wolfová, MBA
- WWW stránky projektu
- http://www.fss.muni.cz/cz/site/struktura/projekty/zur
- Klíčová slova
- projekt, inovace, výuka, žurnalistika, Evropský sociální fond, státní rozpočet České republiky, konkurenceschopnost, pracovní trh, zaměstnavatel, praxe multimediální znalosti a dovednosti
- Spolupracující organizace
-
Vltava-Labe-Press, a.s.
Projekt Inovace výuky na FSS MU – Katedra žurnalistiky, registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/07.0458 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Projekt řeší inovaci studijních programů katedry žurnalistiky, aby lépe odrážely potřebu pracovního trhu a lépe připravily studenty na budoucí zaměstnání. Projekt reaguje na silnou poptávku trhu po absolventech katedry žurnalistiky ovládajících multimediální práci ve všech formách (audio, video, on-line text). Výstupem projektu je sada kurzů zaměřených na praktické znalosti a dovednosti, dále praxe a stáže u potenciálních zaměstnavatelů a další opatření zvyšující konkurenceschopnost a uplatnitelnost studentů na pracovním trhu. Partnerem projektu je největší zaměstnavatel v oboru v ČR – Vltava Labe Press, a.s., který zajišťuje praxe pro studenty a vyhodnocuje kvalitu přípravy studentů na nové požadavky trhu v oblasti multimediálních dovedností.
Výsledky
Cílem projektu byla inovace výuky žurnalistiky v rámci prezenční formy bakalářského studia tak, aby profil absolventa naplňoval současné požadavky trhu a respektoval nejnovější trendy v obsahovém i technologickém vývoji médií. Za tímto účelem se podařilo inovovat nebo nově zavést celkem 19 kurzů a realizovat 52 workshopů vedených tuzemskými a zahraničními lektory. Během projektu prošlo všemi kurzy celkem 1616 studentů a 230 studentů úspěšně ukončilo studium oboru. Úspěšným výstupem projektu je vytvoření webové platformy pro cvičná média a rozhlasového studia, dále pak vytvoření 12 studijních materiálů pro jednotlivé kurzy a vydání dvoudílné publikace Nové trendy v médiích I, II. Z projektu byla zakoupena audiovizuální technika a zařízení, software a literatura, vše potřebné pro úspěšnou realizaci inovace výuky. Důležitým aspektem projektu bylo jeho propojení s praxí, nedílnou součástí byly tří měsíční stáže studentů v médiích. O jejich úspěšnosti svědčí fakt, že více než sedmdesát procent stážistů dostalo nabídku další spolupráce nebo zaměstnání.
Publikace
Počet publikací: 13
2012
-
Inovace a trendy ve výuce žurnalistů
ČUŘÍK, J. a kol.: Nové trendy v médiích I : Online a tištěná média, vydání: 1. vyd., rok: 2012, počet stran: 15 s.
-
Možnosti výroby pořadů pro webovou televizi
Nové trendy v médiích II: rozhlas a televize, rok: 2012, počet stran: 24 s.
-
Nové formáty v televizní tvorbě
Nové trendy v médiích II: rozhlas a televize, rok: 2012, počet stran: 18 s.
-
Nové trendy v médiích I : Online a tištěná média
Rok: 2012, druh: Editorství tématického sborníku
-
Nové trendy v médiích jako komunikační utopie i nová zkušenost
Nové trendy v médiích II: rozhlas a televize, vydání: 1. vyd., rok: 2012, počet stran: 17 s.
-
Obsah a forma – vybrané aspekty proměny českých deníků
Nové trendy v médiích I : Online a tištěná média, vydání: 1. vyd., rok: 2012, počet stran: 31 s.
-
Organizace práce v redakci
ČUŘÍK, J. a kol.: Nové trendy v médiích I : Online a tištěná média, vydání: 1. vyd., rok: 2012, počet stran: 30 s.
-
Právní a etická regulace médií
Nové trendy v médiích I : Online a tištěná média, vydání: 1. vyd., rok: 2012, počet stran: 16 s.
-
Rozhlasová dramaturgie a žurnalistika
Nové trendy v médiích II: rozhlas a televize, rok: 2012, počet stran: 20 s.
-
Vybrané aspekty vývoje české publicistiky po roce 1989
Nové trendy v médiích I : Online a tištěná média, vydání: 1. vyd., rok: 2012, počet stran: 31 s.