Informace o projektu
Mobbing a bossing ve školním prostředí - kvalitativní výzkum fenoménu v českých školách

Kód projektu
MUNI/41/007/2009
Období řešení
1/2009 - 12/2009
Investor / Programový rámec / typ projektu
Masarykova univerzita
Fakulta / Pracoviště MU
Pedagogická fakulta
Klíčová slova
Škola, školní klima, mezilidské vztahy, mobbing, bossing, kvalitativní výzkum

Projekt si klade za cíl kvalitativně podchytit negativní fenomény v českých základních školách, a to mobbing a bossing v učitelském sboru. Navazuje na kvantitativní výzkum realizovaný v roce 2008, a to výzkumem kvalitativním mezi informanty, kteří se stali oběťmi psychoteroru na svém pracovišti.

Výsledky

Pro výzkumný projekt byla zvolena kvalitativní strategie prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru, prostřednictvím kterého se řešitelům podařilo proniknout do hlubší podstaty zkoumaného fenoménu a životních příběhů učitelů z celé České republiky, kteří se za dobu své pedagogické praxe stali oběťmi mobbingu nebo formy zvané bossing. Dílčí výsledky byly prezentovány na vybraných konferencích a publikovány ve sbornících; další výsledky a výstupy jsou autory zpracovávány.

Publikace

Počet publikací: 4


Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info