Informace o projektu
Mobbing a bossing ve školním prostředí - kvalitativní výzkum fenoménu v českých školách
- Kód projektu
- MUNI/41/007/2009
- Období řešení
- 1/2009 - 12/2009
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Programy podporované ze specifického výzkumu (NESPADAJÍ SEM PROJEKTY PŘIHLAŠOVANÉ DO SOUTĚŽE VYHLÁŠENÉ NA PODZIM 2009)
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.
- Mgr. Lucie Švancarová
- Klíčová slova
- Škola, školní klima, mezilidské vztahy, mobbing, bossing, kvalitativní výzkum
Projekt si klade za cíl kvalitativně podchytit negativní fenomény v českých základních školách, a to mobbing a bossing v učitelském sboru. Navazuje na kvantitativní výzkum realizovaný v roce 2008, a to výzkumem kvalitativním mezi informanty, kteří se stali oběťmi psychoteroru na svém pracovišti.
Výsledky
Pro výzkumný projekt byla zvolena kvalitativní strategie prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru, prostřednictvím kterého se řešitelům podařilo proniknout do hlubší podstaty zkoumaného fenoménu a životních příběhů učitelů z celé České republiky, kteří se za dobu své pedagogické praxe stali oběťmi mobbingu nebo formy zvané bossing. Dílčí výsledky byly prezentovány na vybraných konferencích a publikovány ve sbornících; další výsledky a výstupy jsou autory zpracovávány.
Publikace
Počet publikací: 4
2010
-
Učitel jako oběť mobbingu – výzkum v českých základních školách
Sikorová, Z.; Malčík, M.; Pavlica, K. (eds.) Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu, rok: 2010
2009
-
Mobbing v základních školách
Rok: 2009, druh: Popularizační texty
-
Učitel jako oběť mobbingu – výzkum v českých základních školách
Rok: 2009, druh: Konferenční abstrakty
-
Učitelé jako oběti bossingu – kvalitativní výzkum fenoménu v základních školách
Rok: 2009, druh: Konferenční abstrakty