Informace o projektu
Analýza výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence
- Kód projektu
- MUNI/41/059/2009
- Období řešení
- 1/2009 - 12/2009
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Programy podporované ze specifického výzkumu (NESPADAJÍ SEM PROJEKTY PŘIHLAŠOVANÉ DO SOUTĚŽE VYHLÁŠENÉ NA PODZIM 2009)
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
- Klíčová slova
- Reálie, Big-C Culture, small-c culture, interkulturní komunikativní kompetence, kulturní uvědomění, pozorování výuky, kategoriální systém, videostudie, CPV videostudie, Centrum pedagogického výzkumu
Tématem projektu je analýza výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence ve výuce anglického jazyka na základních školách. Pro tyto účely byl sestaven kategoriální systém pro pozorování výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence ve vyučovacích hodinách natočených Centrem pedagogického výzkumu v projektu CPV videostudie anglického jazyka, který bude dále použit k analýze vzorku 79 natočených hodin.
Výsledky
Cílem tohoto konkrétního projektu byla prezentace předběžných výsledků disertačního projektu zaměřeného na analýzu výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence v hodinách anglického jazyka. Poster prezentovaný 25. září 2009 na mezinárodní prekonferenci ECER 2009 (European Conference on Educational Research): Theory and Evidence in European Educational Research představil kategoriální systém navržený pro pozorování a analýzu výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence v hodinách anglického jazyka a časové zastoupení jednotlivých kategorií ve vzorku 79 hodin natočených v projektu CPV videostudie anglického jazyka. Teoretickým východiskem CPV videostudie anglického jazyka je pojetí vyučování jako vytváření příležitostí k učení, což umožňuje analýzu kvality výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence v hodinách anglického jazyka. Výsledky analýz představují významná předběžná zjištění o kvalitě vzdělávání v oblasti výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence v hodinách anglického jazyka, která jsou důležitá pro zvyšování kvality výuky a profesní růst učitelů.
Publikace
Počet publikací: 3
2009
-
Analyzing Teaching Culture and Intercultural Communicative Competence
Rok: 2009, druh: Další prezentace na konferencích
-
Analyzing Teaching Culture and Intercultural Communicative Competence.
Rok: 2009, druh: Konferenční abstrakty
-
Zpráva z prekonference ECER 2009 ve Vídni
Bulletin CPV 2009, rok: 2009