![Studijní programy](https://cdn.muni.cz/media/3757910/studijni-programy-student-jde-chodbou-masarykova-univerzita.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133754493890000000&heightratio=0.5&width=278)
Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Academic Papers in English and the Distribution of Sentence Adverbials by Native vs. Non-native Writers
Název česky | Akademické články v angličtině a distribuce větných adverbií v textech rodilých anglosaských a nerodilých autorů |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2012 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Theories and Practices: Proceedings of the Third International Conference on Anglophone Studies, September 7-8, 2011, Tomas Bata University in Zlín, Czech Republic |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Jazykověda |
Klíčová slova | academic papers; native academic writers; novice academic writers; sentence adverbials; sequential adverbials |
Přiložené soubory | |
Popis | Použití větných adverbií, tj. syntakticky a/nebo prozodicky oddělených konjunktivních a disjunktivních adverbií, je jeden z nejefektivnějších nástrojů dosažení koheze v akademických textech. Ačkoli žánr akademických či vědeckých článků vykazuje tendenci k jisté míře formální uniformity v rámci jednotlivých disciplín, tak jak se jejich diskurz stává stále mezinárodnějším a globalizovanějším, přetrvávají významné rozdíly v četnosti i rozložení lexikálních a gramatických prostředků mezi rodilými anglosaskými a nerodilými uživateli angličtiny. Tento příspěvek zkoumá preference těchto dvou skupin při používání větných adverbií v akademických článcích zabývajících se humanitními obory. Výzkum čerpá z několika korpusů akademických textů psaných zkušenými i začínajícími rodilými i nerodilými autory. Mezi zjištěními analýzy jsou pozorovatelné tendence k nadužívání či nedostatečnému užívání určitých typů adverbií a lišící se vzorce jejich distribuce, které charakterizují jednotlivé skupiny autorů. |