Informace o publikaci

Disciplinary Writing for Publication in English: Empowering and Equipping EFL Doctoral Students with Writing Skills and Tools

Logo poskytovatele
Autoři

HELÁN Robert

Rok publikování 2012
Druh Článek ve sborníku
Konference FORLANG: Cudzie jazyky v akademickom prostredí. Periodický zborník vedeckých príspevkov vydaný pri príležitosti 60. výročia založenia Technickej univerzity v Košiciach a Katedry jazykov
Fakulta / Pracoviště MU

Centrum jazykového vzdělávání

Citace
Obor Jazykověda
Klíčová slova corpus; disciplinary writing; free writing; mind mapping; process; skeleton writing
Přiložené soubory
Popis The paper presents two approaches to teaching disciplinary writing, namely a corpus-based and process-based approach. In the former, the distinction is made between large general corpora, used for grammatical, lexical, and stylistic questions, and small genre- and journal-specific corpora, suitable for conventionalized use of discipline-specific language. In the latter approach, specific techniques for generating ideas within the prewriting phase are discussed such as free writing, mind/concept mapping, and skeleton/patch writing.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info