Informace o publikaci

Nové technologie nejen ve výuce odborných technických předmětů

Autoři

HRBÁČEK Jiří

Rok publikování 2012
Druh Článek ve sborníku
Konference Nové technologie ve výuce
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova robotics;primary schools;programming robots
Přiložené soubory
Popis Možná by bylo přesnější vyjádření, kdyby za slovem „Nové“ byl otazník. Současný svět, škola, výuka, výukové i studijní opory se stále rychleji mění. Věda, technika i IT technologie do všech těchto oblastí zasahují. Některé technologie z výuky mizí a jsou nahrazovány novými. Naše výzkumy ukazují, že je vhodné některé z technologií, dnes již nepoužívaných, do výuky vrátit. Některé bezezměny, jiné přizpůsobené současným potřebám. Jejich návrat by mohl pomoci řešit problémy, které současná doba přinesla. Příspěvek si klade za cíl na tuto problematiku pohlédnout možná trochu z jiného úhlu. Přiblížit některé výsledky prováděného výzkumu, který potvrdil, že výukové technologie, jako například "tabule a křída", modely, reálné systémy a pokusy jsou ve výuce často efektivnější, než špičkové simulace, animace, prezentace či videonahrávky.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info