
Nové technologie nejen ve výuce odborných technických předmětů
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Nové technologie ve výuce |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | robotics;primary schools;programming robots |
Přiložené soubory | |
Popis | Možná by bylo přesnější vyjádření, kdyby za slovem „Nové“ byl otazník. Současný svět, škola, výuka, výukové i studijní opory se stále rychleji mění. Věda, technika i IT technologie do všech těchto oblastí zasahují. Některé technologie z výuky mizí a jsou nahrazovány novými. Naše výzkumy ukazují, že je vhodné některé z technologií, dnes již nepoužívaných, do výuky vrátit. Některé bezezměny, jiné přizpůsobené současným potřebám. Jejich návrat by mohl pomoci řešit problémy, které současná doba přinesla. Příspěvek si klade za cíl na tuto problematiku pohlédnout možná trochu z jiného úhlu. Přiblížit některé výsledky prováděného výzkumu, který potvrdil, že výukové technologie, jako například "tabule a křída", modely, reálné systémy a pokusy jsou ve výuce často efektivnější, než špičkové simulace, animace, prezentace či videonahrávky. |
Související projekty: |