Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Musica viva in schola nebo Ratio educationis musicae?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Musica viva in schola XXIII |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Elektronická verze sborníku Musica viva in schola XXIII |
Doi | http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6106-2012 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Music Education; General School Regulations; cognitive teaching |
Přiložené soubory | |
Popis | Studie upozorňuje na nebezpečí příliš kognitivního pojetí předmětu Hudební výchova na českých školách, zkoumá historické příčiny tohoto jevu a dochází k poznatku, že na jeho počátku lze vidět osvícenský racionalismus a školské reformy Marie Terezie. Tyto zásahy přivedly do té doby kvetoucí hudební výchovu v českých zemích k úpadku, což se projevilo na kvalitativně i kvantitativně slabší hudební produkci českých zemí v 1. polovině 19. století. Proto bychom si měli vzít příklad z dobrých zkušeností české hudební pedagogiky 17. a 18. století a její osvědčené didaktické postupy, preferující hudební spontaneitu, aplikovat na dnešní Hudební výchovu na našich školách. |
Související projekty: |