Informace o publikaci

Tvůrčí psaní jako cesta k tvořivé pedagogické komunikaci

Autoři

ŠALAMOUNOVÁ Zuzana

Rok publikování 2012
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Tvůrčí psaní jako cesta k tvořivé pedagogické komunikaci. In Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 37-78. mimo edice. ISBN 978-80-210-6121-7.
Popis Kapitola se věnuje vzdělávací komunikaci jako možnému prostředku rozvoje tvořivosti žáků. Na základě vlastního výzkumu popisuje jednotlivé typy učitelských otázek a celý model vzdělávací komunikace. Ve druhé části pak navrhuje sadu tvořivých cvičení, zaměřených na interpretaci básnického textu. Vysvětluje, že navýšení komunikačního času žáka (prostoru pro jeho vlastní vyjádření), které tvůrčí psaní umožňuje, je základním předpokladem rozvoje vyšších kognitivních funkcí.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info

K vyhodnocování tohoto webu a k personalizaci obsahu a reklam používáme soubory cookies. Když klikněte na „přijmout cookies", poskytnete nám souhlas k jejich uložení, správě a analýze. Upravit možnosti

Jen nezbytné Přijmout cookies