Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Evaluation of e-learning course, Information Literacy, for medical students
Název česky | Evaluace e-learningového kurzu Informační výchova pro studenty medicíny |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2013 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | The Electronic Library |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Domovská stránka výsledku |
Doi | http://dx.doi.org/10.1108/02640471311299137 |
Obor | Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi |
Klíčová slova | Academic libraries; Czech Republic; E-learning; Evaluation; Information literacy; Librarians; Medical students; Students; Libraries. |
Přiložené soubory | |
Popis | Abstrakt Cíl - Hlavním cílem tohoto článku je popsat a vyhodnotit výsledky hodnocení e-learningového kurzu Informační výchova vyučovaného knihovníky na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity. V článku jsou diskutovány výsledky hodnocení s cílem informovat o zkušenostech knihovníků s tutorováním tohoto kurzu. Metoda výzkumu - Průzkum zahrnuje hodnocení studentů, kteří absolvovali kurz mezi podzimem 2008 a podzimem 2010. Studenti byli požádáni, aby vyplnili dotazník vytvořený v Google Documents a založený na kvantitativní metodě zahrnující pětibodovou Likertovu škálu kominovanou s uzavřenými a otevřenými otázkami. Závěry - Výsledky ukazují, že studenti lékařské fakulty jsou spokojeni s e-learningovým kurzem Informační výchova kvůli jeho časové a prostorové flexibilitě, studiu vlastním tempem a online interaktivním tutoriálům. Více než polovina studentů shledala postupné zveřejňování studijních materiálů a úkolů jako hlavní motivační faktor pro průběžné studium. Většina studentů byla spokojena s vyučovanými tématy jako jsou metoda vyhledávání v databázích Web of Science, Scopus a lékařských databázích, používání EndNoteWebu a citačního stylu ISO 690. 1Většina z úkolů, jako jsou vyhledávání online databázích, práce s EndNoteWebem nebo zjišťování impact factoru časopisu byly vyhodnoceny jako přínosné. Praktický přínos - Výsledky naznačily potřebu několika důležitých vylepšení v e-learningovém kurzu Informační výchova. Knihovníci se rozhodli vytvořit interaktivní návody vysvětlující důležitost vyučovaných témat v souvislosti s budoucími potřebami studentů a psaním odborného článu, a také se rozhodli vyjmout části tutoriálů popisujících knihovnickou terminologii a katalog. Kromě toho budou od jara 2011 přidány dva nové úkoly - ověření on-line přístupu k plným textům časopisů a vyhledávání projevů plagiátorství v krátkém textu. A konečně knihovníci připraví nějaký tištěný materiál podporující kurz a zlepší propagaci jejich e-learningového kurzu mezi učiteli, kteří jej mohou doporučují svým studentům. Originalita / hodnota - Článek představuje jednu z prvních zkušeností s e-learningovým kurzem Informační výchovy pro lékařské studenty v České republice. Výsledky a jejich prodiskutování mohou pomoci ostatním knihovníkům, kteří se chystají připravit podobný podobný e-learningový kurz. |