Informace o publikaci
Guest Editorial Preface. Special Issue on Education
Název česky | Předmluva hostujícího editora. Speciální číslo věnované vzdělávání |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2012 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | International Journal of Reliable and Quality e-Healthcare |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | fulltext of article available for preview |
Doi | http://dx.doi.org/10.4018/IJRQEH |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | healthcare; education; education patterns; paradigm change; digital |
Přiložené soubory | |
Popis | Proč měnit stávající vzdělávací zvyklosti? Vzhledem k paradigmatu změny ovlivňující naše profese. Pro několik tisíc let zdravotní péče byla budována na empirická bázi, v posledních třech až čtyřech desetiletích jsme začali prosazovat medicínu založenou na důkazech. Změna paradigmatu spočívá v přijetí a použití hypoteticky deduktivního myšlení místo dříve používaného induktivního. Jedná se též o posun od používání "skutečných" nástrojů pro naši práci k nástrojům digitálním.Vlastností digitálních technologií je jak jejich předvidatelný (evoluční) vývoj, tak nečekané, nesouvislé, rodící se emergentní technologie na jejichž používání je třeba budoucího lékaře připravit. Proč měnit stávající vzdělávací zvyklosti? Vzhledem k paradigmatu změny ovlivňující naše profese. Pro několik tisíc let zdravotní péče byla budována na empirická bázi, v posledních třech až čtyřech desetiletích jsme začali prosazovat medicínu založenou na důkazech. Změna paradigmatu spočívá v přijetí a použití hypoteticky deduktivního myšlení místo dříve používaného induktivního. Jedná se též o posun od používání "skutečných" nástrojů pro naši práci k nástrojům digitálním.Vlastností digitálních technologií je jak jejich předvidatelný (evoluční) vývoj, tak nečekané, nesouvislé, rodící se emergentní technologie na jejichž používání je třeba budoucího lékaře připravit. Proč měnit stávající vzdělávací zvyklosti? Vzhledem k paradigmatu změny ovlivňující naše profese. Pro několik tisíc let zdravotní péče byla budována na empirická bázi, v posledních třech až čtyřech desetiletích jsme začali prosazovat medicínu založenou na důkazech. Změna paradigmatu spočívá v přijetí a použití hypoteticky deduktivního myšlení místo dříve používaného induktivního. Jedná se též o posun od používání "skutečných" nástrojů pro naši práci k nástrojům digitálním.Vlastností digitálních technologií je jak jejich předvidatelný (evoluční) vývoj, tak nečekané, nesouvislé, rodící se emergentní technologie na jejichž používání je třeba budoucího lékaře připravit. Proč měnit stávající vzdělávací zvyklosti? Vzhledem k paradigmatu změny ovlivňující naše profese. Pro několik tisíc let zdravotní péče byla budována na empirická bázi, v posledních třech až čtyřech desetiletích jsme začali prosazovat medicínu založenou na důkazech. Změna paradigmatu spočívá v přijetí a použití hypoteticky deduktivního myšlení místo dříve používaného induktivního. Jedná se též o posun od používání "skutečných" nástrojů pro naši práci k nástrojům digitálním.Vlastností digitálních technologií je jak jejich předvidatelný (evoluční) vývoj, tak nečekané, nesouvislé, rodící se emergentní technologie na jejichž používání je třeba budoucího lékaře připravit. Proč měnit stávající vzdělávací zvyklosti? Vzhledem k paradigmatu změny ovlivňující naše profese. Pro několik tisíc let zdravotní péče byla budována na empirická bázi, v posledních třech až čtyřech desetiletích jsme začali prosazovat medicínu založenou na důkazech. Změna paradigmatu spočívá v přijetí a použití hypoteticky deduktivního myšlení místo dříve používaného induktivního. Jedná se též o posun od používání "skutečných" nástrojů pro naši práci k nástrojům digitálním.Vlastností digitálních technologií je jak jejich předvidatelný (evoluční) vývoj, tak nečekané, nesouvislé, rodící se emergentní technologie na jejichž používání je třeba budoucího lékaře připravit. |