Informace o publikaci

Guest Editorial Preface. Special Issue on Education

Název česky Předmluva hostujícího editora. Speciální číslo věnované vzdělávání
Autoři

BOUREK Aleš

Rok publikování 2012
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj International Journal of Reliable and Quality e-Healthcare
Fakulta / Pracoviště MU

Lékařská fakulta

Citace
www fulltext of article available for preview
Doi http://dx.doi.org/10.4018/IJRQEH
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova healthcare; education; education patterns; paradigm change; digital
Přiložené soubory
Popis Proč měnit stávající vzdělávací zvyklosti? Vzhledem k paradigmatu změny ovlivňující naše profese. Pro několik tisíc let zdravotní péče byla budována na empirická bázi, v posledních třech až čtyřech desetiletích jsme začali prosazovat medicínu založenou na důkazech. Změna paradigmatu spočívá v přijetí a použití hypoteticky deduktivního myšlení místo dříve používaného induktivního. Jedná se též o posun od používání "skutečných" nástrojů pro naši práci k nástrojům digitálním.Vlastností digitálních technologií je jak jejich předvidatelný (evoluční) vývoj, tak nečekané, nesouvislé, rodící se emergentní technologie na jejichž používání je třeba budoucího lékaře připravit. Proč měnit stávající vzdělávací zvyklosti? Vzhledem k paradigmatu změny ovlivňující naše profese. Pro několik tisíc let zdravotní péče byla budována na empirická bázi, v posledních třech až čtyřech desetiletích jsme začali prosazovat medicínu založenou na důkazech. Změna paradigmatu spočívá v přijetí a použití hypoteticky deduktivního myšlení místo dříve používaného induktivního. Jedná se též o posun od používání "skutečných" nástrojů pro naši práci k nástrojům digitálním.Vlastností digitálních technologií je jak jejich předvidatelný (evoluční) vývoj, tak nečekané, nesouvislé, rodící se emergentní technologie na jejichž používání je třeba budoucího lékaře připravit. Proč měnit stávající vzdělávací zvyklosti? Vzhledem k paradigmatu změny ovlivňující naše profese. Pro několik tisíc let zdravotní péče byla budována na empirická bázi, v posledních třech až čtyřech desetiletích jsme začali prosazovat medicínu založenou na důkazech. Změna paradigmatu spočívá v přijetí a použití hypoteticky deduktivního myšlení místo dříve používaného induktivního. Jedná se též o posun od používání "skutečných" nástrojů pro naši práci k nástrojům digitálním.Vlastností digitálních technologií je jak jejich předvidatelný (evoluční) vývoj, tak nečekané, nesouvislé, rodící se emergentní technologie na jejichž používání je třeba budoucího lékaře připravit. Proč měnit stávající vzdělávací zvyklosti? Vzhledem k paradigmatu změny ovlivňující naše profese. Pro několik tisíc let zdravotní péče byla budována na empirická bázi, v posledních třech až čtyřech desetiletích jsme začali prosazovat medicínu založenou na důkazech. Změna paradigmatu spočívá v přijetí a použití hypoteticky deduktivního myšlení místo dříve používaného induktivního. Jedná se též o posun od používání "skutečných" nástrojů pro naši práci k nástrojům digitálním.Vlastností digitálních technologií je jak jejich předvidatelný (evoluční) vývoj, tak nečekané, nesouvislé, rodící se emergentní technologie na jejichž používání je třeba budoucího lékaře připravit. Proč měnit stávající vzdělávací zvyklosti? Vzhledem k paradigmatu změny ovlivňující naše profese. Pro několik tisíc let zdravotní péče byla budována na empirická bázi, v posledních třech až čtyřech desetiletích jsme začali prosazovat medicínu založenou na důkazech. Změna paradigmatu spočívá v přijetí a použití hypoteticky deduktivního myšlení místo dříve používaného induktivního. Jedná se též o posun od používání "skutečných" nástrojů pro naši práci k nástrojům digitálním.Vlastností digitálních technologií je jak jejich předvidatelný (evoluční) vývoj, tak nečekané, nesouvislé, rodící se emergentní technologie na jejichž používání je třeba budoucího lékaře připravit.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info