Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Odlišné strategie adaptace dětí s poruchami chování na „problémové“ situace: Role individuálních odlišností v etopedické edukaci a intervenci
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Križovatky III : Prevýchova včera a dnes. A zajtra? |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | behavioral disorders; labeling; intervention; special education |
Přiložené soubory | |
Popis | V příspěvku budou představena vybraná zjištění kvalitativního výzkumu, který se zaměřoval na pohled dětí s poruchami chování na svou vlastní situaci a sebe sama v kontextu jejich „problémovosti“. Příspěvek nabídne vhled do části jejich zkušenosti, do zkušenosti „být problémový“. Terénem výzkumu bylo preventivě výchovné zařízení a participanty byli klienti tohoto zařízení. Budou představeny dva typické postoje těchto dětí vůči změně jejich „problematické“ situace. Jelikož inkluzivní intervence respektuje potřeby dětí, je důležité znát i pohled dětí samotných na svět i sebe sama. Oba typy postojů budou uchopeny právě v kontextu inkluzivní intervence jako odlišnosti, jež zakládají specifické edukační potřeby a jež je při plánování intervence potřeba zohledňovat. |
Související projekty: |