Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Škola je náš společný svět : Fenomenologická analýza významu výpovědí romských dětí
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Přiložené soubory | |
Popis | Výzkum realizovaný v stávajícím projektu je již třetí navazující částí výzkumného záměru mapujícího vztah romských dětí a školy. Dvě první části, Analýza vzdělávacích potřeb romských žáků I. a II. (10186/2009-6 a 8555-37/2010-27), s podtitulem „Bariéry ve vzdělávání romských dětí“, měly za cíl pomocí fenomenologické analýzy romských výpovědi dětí na téma „škola“ přispět k propracovanějšímu popisu těchto bariér a odpovědět na otázku „co konkrétně brání romským dětem“ úspěšně procházet školním vzděláním. Tato třetí část se má pokusit z realizovaných rozhovorů získat co nejcelistvější obraz „školy“. Tedy má popsat všechny významy, kterých pojem škola pro tyto děti může nabývat. Analýza výpovědí romských dětí byla konfrontována s výpovědí speciální pedagožky ze stejné ZŠ, výstupem výzkmu byla i jejich představa o ideální škole. |
Související projekty: |