Informace o publikaci

Internationalization of Family-Owned Businesses in The Czech Republic

Název česky Internacionalizace rodinných firem v České republice
Autoři

HAMID MOINI Hamid KALOUDA František TESAR George

Rok publikování 2008
Druh Článek ve sborníku
Konference Internalisation of Companies and Intercultural Management
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Ekonomie
Klíčová slova research family-owned firm CR factors internationalization
Popis Tento výzkum využívá techniky případových studií vytvořených na základě osobních rozhovorů s vlastníky sedmi rodinných firem v ČR, aby určil faktory, které ovlivňují procesy jejich internacionalizace. Testuje čtyři výzkumné otázky internacionalizace, které byly v daných souvislostech identifikovány předcházejícím výzkumem jako sibnifikantní. Zatím co předpoklady vlastníků (jako věk, vzdělání a znalost cizích jazyků) nepřispívali k internacionalizace jejich firem, motivace vlastníků ovlivňovala jejich rozhodnutí vstoupit na zahraniční trhy anebo ne. Také jsme zjistili, že parametry firem, jako velikost (ale nikoliv produktová orientace) přispívají k rozhodování o vstupu na zahraniční trhy. Dále jsme testovali povědomí vlastnílů o jejich preferovaných zahraničních trzích. Naše výsledky vedou k závěru, že znalost zahraničních trhů není nezbytnou podmínkou pro internacionalizaci rodinných firem. A konečně náš výzkum ukázal, žwe způsob vnímání exportních nákladů a barier závisí na tom jaký typ bariéry je zkoumán.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info