Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Právo v Evropské unii - věc neznámá?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Periodice Academica |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Ekonomie |
Klíčová slova | EU reforma SOT cukrovarnický průmysl výrobní kvóty |
Popis | Příspěvek je věnován problematice práva v EU, se speciálním zaměřením na míru respektování původní základní filosofie reformy SOT (Společná organizace trhu) na bázi konkurenceschopnosti v odvětví cukru, kterou příspěvek chápe jako právně závaznou. Je analyzován případ porušení této základní filosofie reformy SOT ze strany Evropské komise ve vazbě na reformu SOT se závažnými ekonomickými důsledky pro jednu z členských zemí EU (ČR), ale nejen pro ni. Konečná podoba přijaté reformy („reforma reformy“) SOT v odvětví cukru je totiž jednoznačným ústupem od původní filosofie reformy SOT s tím, že jediným aktuálním cílem je snížení množství vyráběného cukru v EU bez ohledu na aspekt konkurenceschopnosti a ekonomické efektivnosti ukončování výroby cukru a pěstování cukrové řepy. Příspěvek konstatuje že za stávajících podmínek neplatnosti původních strategických zásad reformy SOT je fakticky nemožné řídit racionálně zemědělskou politiku EU a zprostředkovaně i ČR. K diskusi je v této souvislosti rovněž i principielní právní závaznost filosofie reformy SOT. Příspěvek je věnován problematice práva v EU, se speciálním zaměřením na míru respektování původní základní filosofie reformy SOT (Společná organizace trhu) na bázi konkurenceschopnosti v odvětví cukru, kterou příspěvek chápe jako právně závaznou. Je analyzován případ porušení této základní filosofie reformy SOT ze strany Evropské komise ve vazbě na reformu SOT se závažnými ekonomickými důsledky pro jednu z členských zemí EU (ČR), ale nejen pro ni. Konečná podoba přijaté reformy („reforma reformy“) SOT v odvětví cukru je totiž jednoznačným ústupem od původní filosofie reformy SOT s tím, že jediným aktuálním cílem je snížení množství vyráběného cukru v EU bez ohledu na aspekt konkurenceschopnosti a ekonomické efektivnosti ukončování výroby cukru a pěstování cukrové řepy. Příspěvek konstatuje že za stávajících podmínek neplatnosti původních strategických zásad reformy SOT je fakticky nemožné řídit racionálně zemědělskou politiku EU a zprostředkovaně i ČR. K diskusi je v této souvislosti rovněž i principielní právní závaznost filosofie reformy SOT. |