Informace o publikaci
Několik ukázek nevhodných metodických postupů při řešení slovních úloh
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Matematika a řešení úloh. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | word problem; methodics of solving word problems; primary school; teaching mathematics |
Popis | Rozvíjení dovednosti řešit slovní úlohy patří k velmi důležitým úkolům matematického vzdělávání. Řešení slovních úloh často činí žákům obtíže. Proto od učitele vyžaduje dobré metodické vedení. Příspěvek ukazuje některé nevhodné postupy zejména v komunikaci student/učitel-žák při řešení slovní úlohy, nevhodné znázornění úlohy a upozorňuje i na některé další nedostatky, které se v rámci našeho výzkumného šetření projevily. |
Související projekty: |