
Výuka vědeckých pojmů českého jazyka v kontextu každodenní žákovské zkušenosti
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Výuka vědeckých pojmů českého jazyka v kontextu každodenní žákovské zkušenosti. In Jana Kohnová. Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání. první. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012, s. 227-235. ISBN 978-80-7290-625-3. |
Popis | Kapitola pojednává o výuce vědeckých pojmů, které jsou zasazeny do předepsaného kurikula českého jazyka na druhém stupni základních škol. Vychází z kvalitativního výzkumného šetření, na jehož základu v kontrastu k ideálu kontextualizace učebního obsahu problematizuje možnost využít každodenní žákovské zkušenosti ve výuce vědeckých jazykových pojmů, a to právě kvůli jejich zaměřenosti na obsah. |