Informace o publikaci

Values and Entrepreneurship

Název česky Hodnoty a podnikání
Autoři

URBANOVÁ Martina DUNDELOVÁ Jana DVOŘÁKOVÁ Daniela

Rok publikování 2013
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis
Fakulta / Pracoviště MU

Právnická fakulta

Citace
www http://acta.mendelu.cz/pdf/actaun201361041167.pdf
Doi http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361041167
Obor Právní vědy
Klíčová slova Values; value orientation; global values; social responsibility; entrepreneurship
Popis Příspěvek pojednává o významu hodnot pro rozvoj podnikání. Autorky připomínají M. Webera a jeho studii o vlivu protestantismu na rozvoj podnikání. Po vymezení pojmu hodnota se pozornost orientuje na teorie R.K. Mertona, T. Parsonse, R. Ingleharta. Autorky se zamýšlejí nad výzkumnými strategiemi v oblasti hodnot a využívají přitom kritický sociologický přístup. Předmětem jejich zájmu jsou nadnárodní korporace hlásící ke konceptu sociální odpovědnosti firem ve skutečnosti však mnohdy porušující hodnoty, které by v rámci CSR měly ochraňovat.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info