Informace o publikaci

Vlivy rodiny na komunikační kompetence žáků základních škol pro sluchově postižené v České republice a v Německu

Autoři

HRICOVÁ Lenka

Rok publikování 2012
Druh Článek ve sborníku
Konference Sborník příspěvků z konference Posilování kompetencí v oblasti informačních technologií mladých vědeckých pracovníků při práci s osobami se zdravotním postižením
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Přiložené soubory
Popis V příspěvku s názvem Vlivy rodiny na komunikační kompetence žáků základních škol pro sluchově postižené v České republice a v Německu je zveřejněna část výsledků výzkumu k rigorózní práci autorky, která se týká komunikačních kompetencí žáků mladšího školního věku na základních školách pro sluchově postižené v České republice a v Německu, respektive německé spolkové zemi Baden-Württemberg. Výsledky byly prezentovány na XI. mezinárodní konferenci k problematice osob se specifickými potřebami a tématem Rodina a její místo ve speciální pedagogice, která byla pořádána 3. a 4. března 2010 Pedagogickou fakultou Univerzity Palackého v Olomouci. V rámci článku je v souvislosti s komunikačními kompetencemi žáků poukázáno zejména na vlivy rodiny a je zdůrazněna důležitost její role. Komunikace je jedním z nejdůležitějších cílů při vzdělávání žáků škol pro sluchově postižené a podmínkou pro úspěšné dosažení tohoto cíle je právě podpora ze strany rodiny, která představuje pro dítě velkou motivaci.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info