Informace o publikaci

How pupils with special educational needs (and not anly they) perceive imagery at the second stage of basic schools

Název česky Obraznost v recepci žáků 2. stupně základní školy (nejen) se speciálními vzdělávacími potřebami
Autoři

ZÍTKOVÁ Jitka

Rok publikování 2013
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Kapitola představuje výsledky výzkumné sondy, která zjišťovala porozumění ustáleným i uměleckým obrazným pojmenováním u žáků 8. ročníku základní školy. Byl sledován vliv specifické poruchy učení (dyslexie), prospěchu, obecného porozumění textům, čtenářství i pohlaví na úroveň porozumění několika známým frazeologismům a také rozsáhlejšímu básnickému obrazu. Mezi základní zjištění patří očekávaná souvislost mezi schopnostmi žáků a adekvátností odpovědí a také nemalé procento zcela chybějících výkladů všech typů obrazných vyjádření. Ve schopnosti dešifrace ustálených a originálního nepřímého pojmenování byly zjištěny i určité rozdíly, zejména mezi chlapci a dívkami a také mezi žáky s různou kvantitou individuálního čtenářství. V dešifraci básnického obrazu se – oproti výkladu ustálených rčení – projevili jako lepší chlapci a největší čtenáři. Tyto i další dílčí poznatky v této kapitole jsou míněny jako impulzy pro intenzivnější práci s obraznými pojmenováními ve všech složkách předmětu český jazyk.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info