Informace o publikaci

Individuální čtenářství žáka a faktory, které je ovlivňují: teoreticko-metodologická východiska k tvorbě výzkumného nástroje

Autoři

SÝKOROVÁ Pavla

Rok publikování 2013
Druh Článek ve sborníku
Konference Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Klíčová slova functional literacy; reading literacy; reading; reader; factors that impact reading
Popis Koncepce příspěvku je rozdělena do dvou částí, části teoretické a empirické. Hlavním cílem je představení teoreticko-metodologických východisek a design chystaného výzkumu, jehož záměr spočívá v analýze a popisu individuálního čtenářství žáka a faktorů, které je ovlivňují. První část seznamuje s teoretickou základnou řešeného tématu, obsahově vymezuje a třídí pedagogickou terminologii užívanou v souvislosti s pojmem čtenářství (funkční gramotnost; čtenářská gramotnost; čtení; četba; čtenář; faktory endogenní a exogenní). Empirická část představuje východiska připravovaného výzkumu, kvantitativní šetření, metodu dotazníku a výzkumný vzorek.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info